AI a telekommunikációban

AI a telekommunikációban

A gépi tanulás és mesterséges intelligencia alkalmazásának második hulláma már a hagyományos cégeket is eléri, nem csak a tech óriásokat. Az Oreilly elemzése szerint1 a szoftverrel és netes szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatok után elsősorban a telekommunikciós szektor mutatja fel a legtöbb gépi tanuláshoz köthető fejlesztést, beruházást. Valószínűleg ebben közrejátszik, hogy bár a telekommunikációs iparágban a profit pool növekszik, a hagyományos szolgáltatók részesedése belőle csökken (ami nagyon jellemző a diszruptív technológiák viselkedésére).2

Hogyan tudják használni a telekommunikációban az AI-t?

1. Új utak az ügyfél-elégedettségben

A telekommunikációs fogyasztók egyre inkább individualizált tapasztalatokat követelnek, mivel minden más iparágban szerzett tapasztalatuk is erre bíztatja őket. Ez a meglévő szolgáltatások optimalizálását, az ellátás biztonságát, valamint új és személyre szabott megoldásokat is jelent.

2. Minden. Mindennel. Összekötve

A bővülő IT infrastruktúra, az integrált IOT megoldások óriási előnyként realizálódhatnak azoknál a vállalatoknál, amelyek időben elkezdik a fejlesztéseket. Az ökoszisztémák csatája még nem dőlt el, a jelenlegi telekommunikációs cégek lépéselőnyből indulnak, de nagyon sok múlik azon, hogyan innoválnak.

3. Információbiztonság

A kibertámadások fenyagetése együtt növekszik a digitális transzforműcióból származ versenyelőny lehetőségével. A nap végén azonban minden szabályozás az egyéni felhasználók védelmére irányul, amelyben sok folyamatot, mérőszámot algoritmusokkal ellenőrizhetnek.

4. Predictive maintenance

A telekommunikációs cégek esetében optimalizálható az alacsony hozzáadott értékű folyamatok kezelése – azzal, ha ezt a gépi tanuló algoritmusok végzik. Ez azt jelentené, hogy a számítógépek által beolvasott dokumentumok automatikusan rendszerezetten kerülnek tovább az egyes szakértőkhöz. Néhány alapvető döntést már az AI is el tud végezni, így az emberek kreatívabb munkával foglalkozhatnak. Az ilyen AI felhasználás legnagyobb járulékos haszna, hogy a kreatív munkával foglalkozó munkaerő lojálisabb marad, könnyebben megtartható.  

 

A fenti példák nemcsak külföldön elérhetőek, hanem már Magyarországon is létezik gyakorlat. Sok cég még nem áll készen arra, hogy AI eszközökkel is biztosítsa piaci helyzetét, hiszen az új technológiák beemelése a mindennapokba nem triviális és egyszerű. A tavaly elkészített felmérésünk szerint a vállalatok fejlődésének két legfontosabb akadálya: a szakemberek és általában a technológiai ismeretek hiánya: 

KÜRT Akadémia AI Tech képzése pont ebben segíti az itthoni cégeket, hogy a legnagyobb akadálynak számító IT tudásbeli hiány ne akadályozza őket. 


Érdekel

youtube képzés bemutató      

Ha további kérdéseid vannak, keresd termékfejlesztőnket, Sebényová Gabrielát a gabriela.sebenyova@kurtakademia.hu címen.

1 https://www.oreilly.com/data/free/the-new-artificial-intelligence-market.csp

2 https://www.accenture.com/t20170411T120259Z__w__/us-en/_acnmedia/Accenture/Conversion-Assets/WEF/PDF/Accenture-Telecommunications-Industry-slideshare.pdf