Együttműködő Családi Vállalkozás

A legtöbb családi vállalkozás úgy indult, hogy az alapítónak volt bátorsága és családi támogatottsága belevágni az ismeretlenbe. Mára az álomból valóság, a kezdetleges gyakorlatokból rendszer szintű működés lett. 

Ám gyakran tapasztaljuk, hogy a rendszer szintű működést gátolják nem tisztázott családi dinamikák. 

Ilyen esetben a működés nem elég transzparens, és nem ad lehetőséget arra, hogy tisztázzátok a szerepeket, a felhatalmazásokat, a konfliktusokat, és hogy innovatív ötleteket lehessen megosztani egymással. 

Érdemes átülni az étkezőasztaltól a tárgyalóasztalhoz 

Minden sikeres családi vállalkozásban kell valaki, aki észleli, ha a családi dinamika nehezíti a professzionális vállalati működést. Ez a személy tud azért tenni, hogy a családi vállalkozás szereplői ne az étkezőasztalnál, hanem a tárgyalóasztalnál tisztázzák a vállalati kérdéseket. 

Azért hoztuk létre az Együttműködő Családi Vállalkozás képzést, hogy legyen a ti vállaltotokban is egy olyan családtag, aki képes átlátni a családi vállalkozás összetett dinamikáját, van kellő empátiája a felmerülő nehézségek kezelésére, és facilitálja ezt a párbeszédet.  

A konfrontáció elkerülhetetlen, de elengedhetetlen a stabil és összehangolt jövő érdekében 

A nehéz beszélgetéseket könnyebbé tehetitek, ha megfelelő kereteket biztosítotok ezeknek a párbeszédeknek. Ha tudjátok, milyen hosszú távú célokat szolgál a párbeszéd, és jó mederben tartjátok az egyeztetéseket, akkor kezelhetőek és előremutatóak lesznek a felszínre kerülő, addig rejtett indulat, vagy az egymással ellentétes érdekek.  

A családi vállalkozásnak ezt a munkát el kell végeznie. A családi vállalkozások, vállalatok, vállalatcsoportok és a felhalmozott családi vagyon fenntarthatósága múlik azon, hogy milyen rendszerben és mennyire összehangolt jövőképpel és motivációval képes a következő tulajdonos-irányító generáció később átvenni a vezetést az alapítótól, és érvényesíteni tudását és véleményét.  

Ismerd meg a hazai és nemzetközi gyakorlatokat!  

Az Együttműködő Családi Vállalkozás képzésen megismerheted, hányféleképpen gondolkodnak erről a legsikeresebbek világszerte, és gondolkodjunk együtt egy kicsit másként a családi cégetek, cégcsoportotok és a családotok előtt álló lehetséges utakról!  

Az Együttműködő Családi Vállalkozás képzésen az összehangolt jövőtervezésről, az irányítási rendszerekről, a jövedelemelosztás és tulajdonlás komplex és érzékeny természetéről, valamint a cég- és családvezetésről, vagyontervezésről is szó lesz gyakorlati példák és a résztvevők saját tapasztalatai mentén.  

A gyakorlatorientált képzésen olyan szenior vezetők, szakértők oktatnak, akik maguk is megtapasztalták, milyen egy családi vállalkozásba születni, dolgozni, és temérdek vállalattulajdonos családot segítettek a fejlődésben az elmúlt évtizedekben. 

A képzésen azt is megtanulhatod, hogyan lehet megtartani a családi vállalkozásotok, vállalatotok értékeit, jótéteményeit és közben elindítani, fenntartani az innovatív, újgenerációs változás folyamatát. 

Képzési alkalmak: 

  • 2022. október 06. (csütörtök)
  • 2022. október 27. (csütörtök)
  • 2022. november 03. (csütörtök)
  • 2022. november 10. (csütörtök)
  • 2022. november 24. (csütörtök)
  • 2022. december 08. (csütörtök)

 

NÉHÁNY TOVÁBBI TUDNIVALÓ:  

  • A képzésen olyan szakemberek oktatnak, akik testközelből ismerik a családi vállalkozások és vállalatok világát, a generációváltást és jövőtervezést támogató nemzetközi és hazai gyakorlatokat. 
  • A jelentkezők előzetes interjún vesznek részt. 
  • A tananyag nemzetközi standardokat és praktikákat, valamint hazai esettanulmányokat is tartalmaz. 
  • A képzés részeként minden hallgatónak 2x1 órányi egyéni konzultációs lehetőséget biztosítunk, melyben a saját – családban és cégben megélt – kihívásairól, dilemmáiról bizalmi keretek között beszélgethet szakértőinkkel. 
  • A képzés vizsgával zárul, ahol a hallgató a családjára szabott 1 éves cselekvési tervet mutatja be. Minden hallgató személyre szabott visszajelzést és fejlesztési javaslatokat kap a vizsgát vezető szakértőktől, családi vállalatok vezetőitől. 
  • A képzés egyik nagy adománya, hogy a képzésen résztvevőkkel tapasztalatot cserélhettek, megoszthatjátok, hogy a ti vállalkozásotok esetén milyen kihívásokkal álltok szemben. Lehet olyan, akit visszatarthat, hogy megnyíljon mások előtt, vagy hogy személyes kihívásokat osszon meg a csoporttal. Két fontos információ, ami ezzel kapcsolatban megnyugtathat benneteket: 1. rád bízzuk, hogy mit és mikor osztasz meg, nem helyezünk senkire sem nyomást, 2. a csoporttól titoktartást kérünk, így ami itt elhangzik, az köztünk marad. 

Szakértők

Makai-Begidsán András
Coach, Gestalt terapeuta
https://www.linkedin.com/in/andras-makai-a75b19b/

Tulajdonos-ügyvezetőként egy kisvállalkozásból középvállalkozássá nőtt cégcsoportot épített fel. Tíz év után testvérével, aki egyben tulajdonostársa is, tudatosan léptek az utódlás és hatalomátadás irányába. Ma már csak tulajdonos az idén 20 éves cégcsoportjukban. Ezzel párhuzamosan képezte magát coach és szervezetfejlesztő szakemberré, amely új hivatásává vált. Abban támogatja ügyfeleit, hogy felismerjék elakadásaikat, megtalálják magukban a változáshoz szükséges energiát, érezzék jobban magukat a bőrükben, és tegyék a dolgukat. Magyarul, románul és angolul dolgozik.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/makai-andras.jpg

Makai-Begidsán András

Coach, Gestalt terapeuta

Kürti Tamás
Intézményvezető partner
https://hu.linkedin.com/in/tamaskurti

Második generációs vállalkozó, a KÜRT Akadémia intézményvezetője, alapítója. Lean-agilis alapokon digitalizáció fókuszú felsővezetői és stratégiai szintű változás menedzsment programokat vezet. Érdeklődésének középpontjában az emberi természet és a technológiai hatékonyság együttműködése áll. Korábban a KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. kutatás-fejlesztés üzletágát vezette, előtte az USAnotebook.com stratégiai vezetőjeként dolgozott. Egyetemi diplomáját műszaki menedzsment témában vállalkozás szakirányon, másoddiplomáját szervezetfejlesztés és coaching területen innovatív csapatok fejlesztése témában szerezte, harmad diplomáját a nemzetközi Gestalt szervezet és vezetés fejlesztés (iGold) képzésben szerezte. Társadalmi felelősségvállalásának része volt a KÜRT Alapítványi Gimnázium vezetésének megújítása, valamint a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület megalapítása 2009-ben, amelynek azóta elnökségi tagja. Eredményei elismeréseképp beválasztottak a Family Business Network International Next Generation vezetésébe 2010-ben, valamint a European Family Businesses szövetség elnökségébe 2011-ben. Mindhárom szervezetben tulajdonos-vezetői tapasztalatcsere programokat vezet azóta is.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/kurti-tamas.jpg

Kürti Tamás

Intézményvezető partner

Monostori Brigitta
Szervezetfejlesztő, coaching pszichológus, team-coach
https://www.linkedin.com/in/monostori-brigitta-38025160/

Öt évig belső tréneri feladatokat látott el, szervezetfejlesztési gyakorlatát egy szolgáltatási szektorban működő multinacionális vállalatban alapozta meg. 2010 óta szervezet- és
üzletfejlesztési területen dolgozik. Tanácsadóként kis- és középvállalatok, startupok, multinacionális vállalatok és családi vállalkozások fejlesztésében is részt vesz. Ügyfeleit
elsősorban abban segíti, hogy erőforrásaikra építve a kívánt hatást érjék el környezetükben.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/monostori-brigitta.jpg

Monostori Brigitta

Szervezetfejlesztő, coaching pszichológus, team-coach

Boross Dávid
CEO, társtulajdonos, Oázis Kertészet
https://www.linkedin.com/in/david-boross-a7401184/

A testvéreivel együtt az Oázis Kertészet második generációs tulajdonos-cégvezetője. Rengeteg gyakorlati tapasztalattal a sikeres generációváltás megvalósításában és a családi-üzleti konfliktusok kezelésében. A Boross család az elsők között volt azok között, akik felismerték, hogy a szükségük van egy családi alkotmányra, majd végig is vitték a folyamatot. Dávid tíz éve aktív elnökségi tagja, 2019 óta pedig elnöke a Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesületnek (FBN-H). A hazai 1-2. generációs vállalkozásokkal szemben az FBN nemzetközi szervezetének több ezer 3+ generációs családi vállalat a tagja, mintegy 30 országból, európai, észak és latin amerikai, illetve ázsiai kultúrkörnyezetből. Dávidot elsősorban az motiválja, hogy a generációváltás témában nemzetközi szinten felhalmozott rengeteg tapasztalatból-tudásból, a lehető legtöbbet eljuttassa hazai vállalatok tulajdonos családaihoz. “Nem tartom magam seniornak, de nem is vagyok nextgen. Aktív üzleti szereplő, önálló egzisztenciával rendelkező családi vállalat tulajdonos vagyok, azaz nowgen.” A szűkebb kertészeti szakmában is elismert, 2020 óta vezeti a Magyar Kertészeti Árudákért Egyesületet (MAKERT), ezen túl több szakmai szervezetben is aktív.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/boross-david.jpg

Boross Dávid

CEO, társtulajdonos, Oázis Kertészet

Varga Szabolcs
CEO, Gutmann Hungary Zrt.
https://www.linkedin.com/in/szabolcs-varga-046a756/

A bécsi székhelyű Bank Gutmann AG, a közép-kelet-európai térség vezető családi tulajdonban lévő privátbankja magyar irodájának vezetője. Jogi és közgazdaságtudományi diplomával rendelkezik, majd elvégezte a barcelonai IESE Business School vezetőképzői kurzusát. Számos, a családi vállalatokat érintő kezdeményezés elindítója, illetve résztvevője. Ilyen a Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület megalapítása 2009-ben, amelynek elnökségi tagja, majd etikai bizottsági elnöke. A Gutmann Családi Vállalat Szakmai Nap szervezője, amely az egész régióban immár hetedik éve folyó szakmai workshop sorozat. David Bork: Családi vállalkozások kis kézikönyve című műve régióbeli – többek között magyar nyelven történt – kiadásának egyik ötletgazdája.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/varga-szabolcs.jpg

Varga Szabolcs

CEO, Gutmann Hungary Zrt.

Kinek ajánljuk?

  • neked, ha magadra ismertél a fenti leírásban; 
  • ha elfogadod, hogy a munka a családdal kezdődik, és van elég bátorságod és tetterőd ezt segíteni a saját családodban; 
  • ha fontos számodra, hogy még a fénykorodban megvalósuljon a változás;
  • ha nem varázspálcát vagy azonnali, kész megoldásokat keresel; 
  • ha nem kizárólag jogi, strukturális eszközöktől reméled a változást, ha nem “a céges ügyvéd majd mindent megold”-ban gondolkodsz;
  • ha úgy gondolod, hogy fontos a bizalom, a családi vállalati specifikus tudás és az elkötelezettség növelése az érintettek körében;
  • ha vállalod a változással együtt járó veszteségeket.

A képzés tematikája

  • „Nálunk másképp működnek a dolgok.” Mik a közös vonások a családi cégekben és a tulajdonos családok dilemmáiban? Mi jelenik meg ezekből a képzés hallgatói között? Mi hasonszőrűek hogyan támogathatjuk egymást legjobban saját fejlődésünkben, a legjobb praktikák elsajátításában? Ismerkedés, egyéni célok azonosítása, szerepek és együttműködési keretek tisztázása.

    • Makai-Begidsán András Képzésvezető
      Coach, Gestalt terapeuta
      Bevezetés
  • Mi az a családi fórum? Miben különbözik a családi tanácstól? Milyen fejezetekből áll(hat) a családi alkotmány? Mi a szerepe a változáskoordinátornak a családi intézmények életre hívásában, működtetésében? Hol, mi és hogyan történik? Tudj meg többet a családi vállalatok tipikus intézményeiről és a bűvös hármas (család/tulajdon/vállalat) egymásra hatásairól!

    • Boross Dávid
      CEO, társtulajdonos, Oázis Kertészet
       
    • Kürti Tom
      Kürt Akadémia - Intézményvezető partner
       
  • „Kevesebb a fizetésed, mint amit más piaci cégnél kaphatnál, de ezt a céged magadnak építed.” Milyen rövid- és hosszú távon jelentkező csapdákat rejt ez a mondat? Ki hogyan részesül most a vállalkozásban termelt javakból? Ki és hogyan jutalmazza a családi cégbe fektetett extra erőfeszítéseket? Mennyire kiszámítható, hogy miből gazdálkodhatnak a családtagok? Milyen függőségeid és milyen szabadságod származik abból, hogy vállalkozó családban élsz? A szerepeid kifejezik-e azt, amit valójában csinálsz?

    • Boross Dávid
      CEO, társtulajdonos, Oázis Kertészet
       
    • Varga Szabolcs
      CEO, Gutmann Hungary Zrt.
       
  • „Az irányítást mindenképp családi kézben kell tartanunk!” De mit is ért ez alatt, aki mondja? Sajnos, legtöbbször azt, hogy nem lehet a cégnek külsős / nem családtag ügyvezetője vagy menedzsmentje. Aki már szét tudja választani a tulajdonlást, a tulajdonosi szerepet a menedzsment szereptől (az operáció irányításától), az már tudja, hogy a tulajdonosi kontroll gyakorlásának is megvannak az intézményei, döntéshozatali mechanizmusai és monitoring rendszerei. Felét éri az a cég, amelynek működési biztonságát kizárólag személyi garanciák adják. Hogyan mozduljunk el egy transzparensebb működés irányába? Milyen erők hatnak majd e változás ellen?

    • Monostori Brigitta
      Szervezetfejlesztő, coaching pszichológus, team-coach
       
    • Kürti Tom
      Kürt Akadémia - Intézményvezető partner
       
  • A családtagok mit gondolnak a családról, a vállalkozásról, a tulajdonlásról – a jövőről? Milyen ambícióikat és hogyan szeretnék megélni? Miben van egyetértés, és hogyan kezeli a család a különbözőségeket? A családtagok számának növekedésével kerül fókuszba a tulajdonlás jelentősége. Egyre több olyan érintett lesz, aki nem akar a cégben dolgozni, de részesül a javakból. Mennyi időt vesz igénybe a családi alkotmányozási folyamat? Milyen megkerülhetetlen fázisai vannak a folyamatnak, ha a család egy valódi, élő, a változásokat rugalmasan lekövető alkotmányt szeretne kimunkálni?

    • Varga Szabolcs
      CEO, Gutmann Hungary Zrt.
       
    • Kürti Tom
      Kürt Akadémia - Intézményvezető partner
       
  • Milyen felismeréseid születtek a képzésen? Milyen gondolatokra, ötletekre inspirált ez az öt alkalom? Meglátásod szerint mit és hogyan érdemes kezdeményezned a saját családodban, hogy a legfontosabb témáitok az asztalra kerüljenek, és hogy te is az asztalnál ülj, amikor a legfontosabb témákról szó esik?
    • Makai-Begidsán András Képzésvezető
      Coach, Gestalt terapeuta>
       

Miért minket válassz?

  • Módszertan és tudás mellett szemléletet és kontextust is adunk képzéseinken. Arra buzdítunk ezzel, hogy teszteld az eszköztárad határait, állj kritikusan az új ismeretekhez, és értsd meg, melyik módszer mikor alkalmazható.
  • A legjobb hazai szakemberekkel dolgozunk, akiknek komoly üzleti vagy világszínvonalú akadémiai múltja van azon a területen, amelyen oktat.
  • A nyílt képzések mellett évek óta vállalati tanácsadással, agilis és digitális transzformációval foglalkozunk a legkülönbözőbb szervezeteknél, ezért valós képünk van arról, milyen munkaerőpiaci igényeik vannak a vállalatoknak.
  • Szenvedélyünk az oktatás-fejlesztés, ezért tíz éve dolgozunk azon, hogy szakemberekből, érdeklődőkből, gondolkodókból álló kreatív, tenni akaró közösséget formáljunk, több mint ezer fős alumni és oktatói közösségünk is ezt bizonyítja.


A képzés részletei

6 alkalom, összesen 24 óra

a képzés indulása:
2022. október 06.
jelentkezési határidő:
2022. október 05.
képzési alkalmak:
kéthetente csütörtökönként

csütörtökönként 10-14h között

szükséges képzettség:
nincs
helyszín:
CEU Budapest

1051 Budapest, Nádor utca 15.

részvételi díj:
450.000 Ft + Áfa, részletfizetési lehetőségért érdeklődj kollegánknál
Tóth Kata Termékfejlesztési vezető
Érdeklődöm! Jelentkezem!

* a változtatás jogát fenntartjuk

Kedvezmények

Kedvezményt biztosítunk a részvételi díjból az alábbi esetekben:

  • Csoportos jelentkezés (4 vagy több fő): 10% kedvezmény
  • Alumni tagként: 15% kedvezmény

Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!

Minimum létszám

A képzésünket csak megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el. Az adott képzési formát (live online/tantermi) is abban az esetben indítjuk el, ha az adott képzési formára megfelelő számú érdeklődő jelentkezik.

Nyilvántartási szám

B/2020/001149



Akik minket választottak