Hatszemszög – A cukiság faktor
tudomány, művészet, gazdaság
Időpont: 2023. szeptember 28., 18:00-19:30
Helyszín: Ludwig Múzeum, 1. emelet, Auditórium (Előadóterem)
A Ludwig Múzeum és a KÜRT Akadémia közös programsorozata
A Ludwig Múzeum és a KÜRT Akadémia közös programsorozatában arra vállalkozunk, hogy egy-egy kiállítás központi témáját hatszemszögből világítsuk meg. Vajon hogyan látják a tudomány, a művészet és a gazdaság szereplői ugyanazt a témát, társadalmi jelenséget? Vajon vannak-e közös metszetek szemléletmódjukban, gondolkodásukban, eszközeikben? Meghívott vendégeink 10-10 perces előadásban foglalják össze a kiállításhoz kapcsolódó gondolataikat, majd ezt követően közös beszélgetés során érjük tetten a hatszemszögben rejlő összefonódásokat - vagy éppen eltéréseket.
Az előadáson való részvétel ingyenes, de a férőhelyek száma limitált, így a részvételt regisztrációhoz kötjük!
Regisztrálok!
8. ALKALOM: A cukiság faktor
A kortárs művészetben egyre jobban terjedő tendencia a “cukiság”, melynek során a művészek alkotásaikban előszeretettel emelik be és gondolják újra a kilencvenes évek rajzfilmfiguráit.
A Ludwig Múzeumban kiállított, több mint 30 művész alkotása játékos módon, humorral és (ön)iróniával közelít a társadalmakat érintő globális vagy mindennapi problémákhoz.
Szeptemberi eseményünkön Tari Annamária klinikai szakpszichológussal, pszichoterapeutával, generáció kutatóval, Nemes Márton festőművésszel, és Pőcze Balázzsal, a Mito Group alapítójával, kreatívigazgatójával beszélgetünk a cukiság jelenségének társadalmi terjedéséről. A pszichológia szempontjából felmerül a kérdés, miért van egyre nagyobb szükségünk a cuki dolgokra, miért terjed (ha terjed) az infantilizmus? Ez generáció specifikus, vagy pont a Mickey egeres pólók mentén tud egy Z generációs és egy Y vagy Baby Boomer kapcsolódni? A művészet nagy kérdése a jelenség kapcsán: vajon tényleg csak megkérdőjelezzük a giccset ezáltal, és az irónia/önirónia eszközével élünk? Vagy lehet, hogy inkább egyszerűen értelmezhető, könnyen befogadható alkotásokra van már csak igény? Üzleti oldalról érdekes megfigyelni, miért és hogyan veszik át a márkák a trendet, és vajon miért lesz kelendőbb valami, ha megszórjuk cukorral? Valóban szükség van erre? A kiállításhoz kapcsolódó beszélgetésből kiderül.
A Hatszemszög – Cukiság faktor című esemény a Cukiság Faktor című kiállításhoz kapcsolódik.
Az esemény házigazdája, a beszélgetés moderátora: Tóth Kata, a KÜRT Akadémia Termékfejlesztési vezetője
A Hatszemszög 3 vendégéről bővebben:
TUDOMÁNY
Tari Annamária, Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, pszichoanalitikus
Tari Annamária szakterülete az Információs Kor és fogyasztói társadalom együttes hatásának pszichológiai, érzelmi és attitűdbeli következménye az Y és Z és Alfa generációra.
2011 óta 7 kötetet jegyez, utolsóként a Pillanatnyi boldogságok jelent meg 2021-ben, melyekben azon jelenségeket értelmezi, amik hátterében az információtechnológia fejlődése és térhódítása kimutatható a generációs különbségekben és az online élet személyiségre ható változásaiban.
Jelenleg egy új kötete van előkészületben, mely a XXI. századi szorongásokat, érzelmi változásokat és a mesterséges intelligencia megjelenésével kapcsolatos érzelmeket elemzi majd. Tari Annamária generációs kutatásai jól kapcsolódnak a Ludwig múzeum új kiállításához.
MŰVÉSZET
Nemes Márton, Kortárs festőművész
Formatervezést és festészetet tanult Budapesten, majd képzőművészeti mesterdiplomáját Londonban, Chelsea Collage of Art-ban végezte. Munkái festészeti indíttatásúak, de hamar túllépett a klasszikus médium keretein: a kép mint olyan érdekelte azokkal a vizuális hatásokkal, amik napjaink vibráló környezetét jellemzik. Ismert szereplője a hazai és nemzetközi művészeti szcénának, munkáit számos galériában (acb Galéria; Fold Galéria, London; Annka17. Kultys Galéria, London és Deák Erika Galéria és közintézményben (Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Modem, Debrecen; Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár; Paksi Képtár, Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros) állították már ki. A Ludwig Múzeum gyűjteményében található Holnap13 (2019) című művével az Esterházy Művészeti Díj (2019) és a Helyiérték - új szerzemények című kiállításokon (2022) találkozhatott a nagyközönség. New Yorkban és Budapesten él és dolgozik.
GAZDASÁG
Pőcze Balázs, Alapító, kreatívigazgató, Mito
A Mito egyik alapítója, kreatívigazgatója. Békásmegyeren nőtt fel, általában melegítőben járt iskolába. Gyerekként a C3-ban és a Műcsarnokban internetezett, füzetbe gyűjtötte a kedvenc website-jait. A legjobbakat ki is nyomtatta.
Közel tíz évig tévézett; szerkesztőként, riporterként, műsorvezetőként dolgozott a három nagy csatornánál. Volt szövegíró a Hey-nél és vezető szerkesztő a Sanoma Budapest online divíziójában, az alapítás óta pedig a Mito kreatív csapatát vezeti. Pőcze Balázs az üzleti élet, ezen belül a márkák világának szemszögét hozza be témánkhoz: mennyire ment el a cukiság felé a kommunikáció és a marketing? Mik a határok, van-e benne önirónia, önkritika, önreflexió?
Regisztrálok!