Nem mindenkinek van lehetősége azonnal külső szakértőhöz fordulni a témában. Sőt, néha jobb is, ha megnézzük, hogy önállóan meddig tudunk eljutni a digitális transzformáció területén. Összegyűjtöttünk 5 hasznos jó tanácsot, ami segít abban, hogy a legnagyobb hibákat elkerüljük.
A digitalizáció kezdeti lépései közben könnyű elveszni. Egy hagyományos üzletmenetből sok új és egymástól eltérő képességet kell megszerezni egyszerre. Még nem tudni, éppen mire van szükség és ki hol tart a cégnél a kihívás megértésében.
A tapasztalatszerzést és a tanulást összezavarhatják az egymásnak teljesen ellentmondó tanácsok. Aztán ott a belső informatika, ami egyre nehezebben felel meg az üzleti kihívásoknak és ekkor még a vezetői értekezlet digitális napirendjét is ki kell szolgálnia.
Közben az idő is megy és egyre több a kérdés. Melyik folyamatomat digitalizáljam? Melyik technológiának nagyobb az átalakító ereje? Melyik relevánsabb az én iparágamban? Hogy fog kinézni a saját piacom 5 év múlva? Mit fognak digitalizálni a versenytársak? Kik lesznek az új versenytársak?
Ezek között a kérdések között könnyű elbizonytalanodni. Ezért készült el egy 5 pontból álló javaslat azoknak, akik egyedül akarnak belekezdeni cégük digitálizációjába.
1. KERÜLD A GURUKAT!
Nincs egyedüli üdvözítő út. A vállalatodat senki nem ismeri jobban. Könnyen találhatsz egymásnak ellentmondó tanácsadókat. Az egyik egy (általában saját) technológia mellett győzköd, a másik a veszélyekre figyelmeztet (diszruptív technológiák = kialakuló gyomorideg), a harmadik meg egy agilis módszertant árul, amiről a kollégák már 2 éve megmondták, hogy itt nem fog működni. A HR szerint a hackathon-innovációval és a kultúrával kell indítani. A pénzügyes meg egy inkubációs tőkealapot javasol. Érdemes megállítani a folyamatot és kezdjetek közösen tanulni.
2. LEGYÉL TISZTÁBAN A SAJÁT DIGITÁLIS ÉRETTSÉGEDDEL.
Nagyjából három út van előtted. El kell döntened, hogy a működési hatékonyságod javítása és digitális termékek fejlesztése a célod, vagy esetleg már üzleti modellt váltanál? Az elején kettő reális. Ha nincs valami azonnali és sürgető kihívás, pl egy új szereplő, aki elvitte a cég bevételének 10 %-át, akkor a harmadik utat, az üzleti modell megváltozást elsőre el kellene felejteni.
Ez kb olyasmi, mintha egy 120 kilós ember 2 hónap alatt akarna felkészülni egy maratonra. Jobb esetben sérülés, rosszabb esetben szívroham lesz belőle.
3. MARADJUNK A KISEBB ÉS REÁLISABB CÉLOKNÁL!
Az ügyfelek elsőre digitális ügyfélélményről és adatvezéreltségről álmodnak, csak évek óta nem mennek a komplex projektek, a funkcionális vezetőik keményen tartják magukat a saját siló gondolkodáshoz.
A marketing marja a termékfejlesztést, a beszerzés elégedetlen az ERP-vel és a belső működési hatékonyság gátja a valódi együttműködés.
Kezdj reális, néhány hónapon belül elérhető célokkal, egy-egy célmegoldással.
4. OLVASS HETI 50 OLDALT!
Kezd azzal, amivel mások is. Mondjuk vedd a kezedbe a „tisztelet erejét.”Link: https://www.libri.hu/konyv/michael_balle.a-tisztelet-ereje.html
A lean management-et mindenki meg akarja úszni, mert már:
a: volt egy-két lean projekt és mi ehhez már értünk
b: mi köze ennek a digitalizációhoz?
Kovach Anton ma az agilis közösség fontos szereplője, de ő is ezzel a könyvet olvasgatta egy nyaralás közben. Ma viszont már itt tart:
A könyv kiadása 2015-ős, szóval legyen önbizalmad.
Neked is menni fog, ha eltökélt és kitartó vagy.
5. KERESS IGAZI SZÖVETSÉGEST A MENEDZSMENTBEN! MONDD EL, HOGY MIT SZERETNÉL ÉS MI A VÍZIÓD!
A későbbi nagy küzdelmekhez kell egy-két erős támogató, aki látja, hogy közös a kihívás. Együtt kell gondolkodnod a menedzsment erős embereivel. Kapcsolódni kell a saját kihívásaikhoz, hogy ebből alakulhasson ki a közös, cég szintű vízió.
Hozzászólások
Comments are closed.