Az elmúlt évtizedekben az új üzleti megoldások, technológiai innovációk és kommunikációs lehetőségek radikálisan átalakították azt, ahogyan terméket és szolgáltatást tervezünk. A design segítségével pedig ez a radikális átalakulás folytatódik a munkavállalói- és ügyfélélmény-építés területén.
Azok a szervezetek, amelyek szeretnének a konkurenseik előtt járni, azoknak el kell kezdeni az üzlet, technológia és kommunikáció mellet a designba, azaz a tervezésbe, ezáltal pedig az élmények tudatos építésébe invesztálni. A design kutatás ennek a hatékony első lépése.
Mi az a design kutatás?
A design kutatás projektfejlesztési módszertan olyan eszközöket ad a kezedbe, amelyek segítségével tudatosabban tudsz élményeket tervezni ügyfeleid számára. A képzésen megtanult eszköztárral megismerheted az ügyfelek viselkedését és igényeit, a projektszponzorok személyes céljait és a versenytársak működését.
Miért éri meg megismerni és alkalmazni a design kutatás módszertanát?
A design kutatás segítségével tudatosan, analitikus célok mentén, iteratív folyamatok segítségével tervezhetitek meg az ügyfélélményeket. Így elkerülhetitek, hogy hipotézisek mentén, vélt preferenciákra építve alakítsátok ki terméketeket, szolgáltatásotokat, folyamataitokat.
A termék- és szolgáltatásfejlesztési csapat elvárásainak, a lehetséges vagy aktuális ügyfelek igényeinek, a világban uralkodó trendek, a versenytársak működésének alapos megismerése:
- üzleti oldalon segít meghatározni a fejlődés irányát és mértékét;
- technológia oldalon segít optimalizálni a szükséges fejlesztés mértékét;
- marketing oldalon segít a piacra lépési stratégia meghatározásában;
- digitális design oldalon segít megismerni célcsoportokat.
Mikor érdemes a design kutatás módszertanához nyúlnod?
- Ha nem ismered átfogóan a célcsoportodat és konkurenseidet.
- Ha nincs közös megértés a csapaton belül, csak egyéni vélemények.
- Ha nem egyértelmű a termék vagy szolgáltatás fejlődési iránya.
- Ha szeretnéd jobban megérteni a piacod működési mechanizmusait.
Mindannyian designerek vagyunk
Ha elfogadjuk, hogy a design definíciója a "dolgok és folyamatok működésének definiálása", az élmény definíciója pedig a "folyamat során megélt cselekedetek, párbeszédek, gondolatok és érzések összessége", akkor könnyen levonhatunk két következtetést. Az egyik, hogy a titulusunktól függetlenül mindannyian designerek vagyunk, hiszen a munkánk során számtalan folyamatot definiálunk. A másik pedig, hogy emiatt tudattalanul vagy tudatosan, de élményeket hozunk létre a munkatársaink és az ügyfeleink számára. |
A Design Kutatás képzés során egy konkrét kihíváson keresztül a módszertan nyolc eszközét ismerjük meg, amelyek segítenek az ügyfélélmény-kutatás elsajátításában:
- Stakeholder-interjú: a projektszponzorok személyes céljainak megismerése.
- Trendelemzés: a téma nemzetközi megoldásainak megismerése.
- Versenytárselemzés: a konkurensek működésének szakmai megismerése.
- Adatelemzés: felhasználói viselkedés megismerése a szolgáltatáshasználat elemzésével.
- Social kutatás: felhasználói kommunikáció megismerése a social információ elemzésével.
- Etnográf kutatás: felhasználói viselkedés megismerése megfigyelés formájában.
- Mélyinterjú: felhasználói viselkedés megismerése beszélgetés formájában.
- Kérdőív: felhasználói viselkedés megismerése kérdőív formájában.
A módszertanok megismerésének célja, hogy élményalapú képzésen keresztül a résztvevők megtanulják a tudatos élményépítés alapjait, a design kutatás projektfejlesztési módszertanait és eszközeit.
Felsővezető vagy, és örülnél, ha lenne olyan munkatársad, aki a design kutatás módszertanára alapozva tervez ügyfélélményt? Akkor képezd nálunk kollégádat, mert a Design Kutatás képzés végzett hallgatója képes lesz:
- design kutatási projektet megtervezni és megvalósítani;
- kvalitatív kutatási módszereket alkalmazni (például mélyinterjú);
- kvantitatív kutatási módszereket alkalmazni (például kérdőív);
- kutatási eredményeket a csapat számára prezentálni és a következő lépéseket meghatározni.
Design Thinking vagy Design Kutatás képzésre jelentkezzek?
Érdemes mindenképpen a Design Kutatás képzéssel kezdeni a „design fejlődésünket”! Hiszen az élményalapú termék- és szolgáltatásfejlesztés akkor tud igazán ügyfélközpontú lenni, és akkor tudjátok elkerülni a felesleges vargabetűket, ha mindig a kutatással kezditek a fejlesztési folyamatot. Így az általunk javasolt sorrend:
Desing Kutatás -> Design Thinking
Ha korábban elvégezted a Design Thinking képzésünket, akkor pedig mindenképpen érdemes utólag elvégezni a Design Kutatást is! Így válik majd teljessé az eszköztárad.
Itt olvashatsz bővebben Design Thinking képzésünkről:
Design Thinking