Skálázott Agilitás

Mit jelent a Skálázott Agilitás?
A Skálázott Agilitás egy olyan típusú vállalati működési rendet és kultúrát jelenít meg a szervezetben, mely LEAN alapokon, az ügyféligények megértése és maximális hatékonyságú és rugalmas kiszolgálása mentén definiálja a szervezet struktúráját és tevékenységeit. Mindezt a folyamatos tanulás, átalakulás integrálásával, biztosítva a vállalati értékek és stratégia mentén történő együttműködésből eredő szinergiákat.

Milyen kihívásra ad választ a skálázott Agilitás?
A Skálázott Agilitás számos keretrendszer mentén, vagy azok elemeinek vegyítésével módosításával is elérhető. Legfőbb célja, hogy a vállalat szerkezete, folyamatai és kultúrája minden esetben az adott időszak stratégiájának mentén működjenek, biztosítva az állandó változtatási képességet az ügyféligény kiszolgálása érdekében.

Mik a főbb ismérvei?
A Skálázott Agilitás több mint az egyszerre működő Agilis szállító csapatok összessége.
Elemei közé tartoznak a szállító csapatok, az ezek közössége által szállított termékek folyamatos felülvizsgálata, a termékekből felépülő „ügyfélmegoldások” tudatos kezelése, a fejlesztési projektportfolió dinamikus kezelése, illetve az ezen működésekhez szükséges szervezeti tanulás és példamutató vezetés meghonosítása. Fontos fogalom a skálázott agilitásban az értéklánc, amely valamely ügyféligény megvalósításához szükséges valamennyi tevékenységet, erőforrást és működési módot tömöríti.

Milyen eredményt várhatunk tőle?
A Skálázott Agilitás gyökeresen átformálja a korábban elszigetelten, saját célok mentén működő, tagolt szervezetek működését, hatékonyságát és eszközrendszerét azáltal, hogy egy közös cél alapján rangsorolja a vállalat bármely területéről érkező akcióterveket, elvárásokat és ezen rangsor alapján allokálja az erőforrásokat, vagyis a teljes vállalati működést a közös céloknak rendeli alá.

Mik a főbb lépései?

1. Előkészítés: A problémák, dilemmák azonosítása, amire elsősorban e megközelítést és megoldásrendszert használni kívánjuk. Tulajdonosi, vezetői motivációk és elvárások feltérképezése.

2. Szemléletformálás a felsővezetés számára, és mentorált gyakorlati tapasztalatszerzés saját projekteken a későbbi átalakításban felelősséget vállaló vezetők és szakértők számára.

3. Az átalakításban résztvevő vezetők felkészítése és támogatása üzleti, kulturális, strukturális és módszertani szempontokból a jelenlegi helyzet részletes megértésében, a végállapot felvázolásában, a változás tervezésében és végigvitelében.

Tipikus kérdések

  • Mennyire kell egy sablont követni?

    Iránymutatásul szolgálhatnak a keretrendszerek, illetve az azokból kiválasztott elemek konkrét alkalmazása biztosítja a hatékonyságot. 

  • Hogyan egyeztethetők össze a korábban teljesen önálló tevékenységek?

    A legnagyobb tanulás a korábbi izolált működéshez képest, hogy a közös (összvállalati) célok mentén bizony léteznek fontos/releváns és kevésbé releváns törekvések, melyek megfelelő priorizálása nagymértékben javítja a hatékonyságot, a szakadások és párhuzamosságok mellőzésével.

  • Mitől lesz ez jó?

    A siker kulcsa az összvállalati tanulási képesség, a nyitottság más területek igényeinek figyelembevételére és a közös célok által motivált részvétel a vállalat tevékenységében.

Rólunk mondták

Nagyvállalati ügyfél

Struktúra és rugalmasság egyben.


Keresd szakértőnket

Németh György Valentin alapító - PROgile.eu, stratégiai vezető és program menedzser - SAFeAgilist
Írj nekünk!

Akik minket választottak

  • Magyar Telekom

    Magyar Telekom