Kiberbiztonság és adatvédelem marketingeseknek
Miért dőlhet össze a céged kártyavárként egy marketingest vagy egy HR-est célzó támadástól?
Mert a támadók már nem a rendszereket, hanem az embereket és a márkákat célozzáķ. A marketing kezeli a márka reputációját és az aranyat érő ügyféladatokat. A HR őrzi a munkavállalói információkat és építi a munkaerőpiaci vonzerőt (employer branding). A támadók számára ez a két terület a kapu a cég legértékesebb kincseihez. Egy adathalász támadás, egy trollhadsereg összehangolt akciója, egy manipulált CV nem egyszerűen IT-probléma, hanem azonnali és súlyos üzleti katasztrófa, ami mindkét területet egyszerre érinti. A védekezés sem működhet silókban.
Miben leszel jobb, ha elvégzed ezt a képzést?
- Marketingesként: Magabiztosan kezeled a kommunikációs kríziseket, megvéded a márkádat a trolloktól és a lejárató kampányoktól, és olyan adatvédelmi protokollokat ismersz meg, amivel az ügyfeleid bizalmát is megőrzöd.
- HR-esként: Felismered a social engineering trükköket, biztonságosan kezeled a toborzási folyamatokat, és olyan biztonságtudatos vállalati kultúrát építesz, ami a cég minden munkavállalóját a védelem részévé teszi.
- Közösen: Megértitek a másik terület kockázatait, és képesek lesztek egy közös válságprotokollt kidolgozni. Egy támadás első órájában pontosan tudni fogjátok, kinek mi a dolga, ezzel mérsékelve a pénzügyi és reputációs károkat.
Mitől más ez a képzés?
Ez nem egy általános, száraz IT-biztonsági oktatás tele technikai zsargonnal. A tudás egyenesen a kommunikációs frontvonalból érkezik. A képzést Magyarország egyik legismertebb közösségimédia-szakértője tartja, aki kívülről-belülről ismeri azt a terepet, ahol a legtöbb támadás éri a márkákat és a munkavállalókat. Azért hiteles, mert nem a tűzfalakról, hanem a valós, emberi és kommunikációs kockázatokról beszél – pont azokról, amivel egy marketinges és egy HR-es nap mint nap találkozik.
Miért egy közösségimédia-szakértő tart kiberbiztonsági képzést?
Mert a mai támadások nagy része nem a szerverek, hanem a social media felületek és az emberi pszichológia ellen irányul. A támadók trollhadseregeket építenek, hamis profilok mögé bújnak és a márkák kommunikációs csatornáit használják fegyverként.
Klausz Melinda a kozossegi-media.com ügyvezetője, tizenegy közösségi médiáról szóló könyv szerzője. 2006 óta, még az iwiw és a MyVIP hőskorától kezdve foglalkozik céges közösségimédia-marketinggel. A Metropolitan Egyetem, a Magyar Marketing Szövetség és a legnagyobb hazai konferenciák rendszeres előadója. Nemcsak ismeri a platformokat, hanem érti a mögöttük rejlő emberi viselkedést is, ami a leghatékonyabb védelmi vonal a modern kibertámadásokkal szemben.
Kinek ajánljuk?
- Marketingvezetőknek és -specialistáknak, akik a márka reputációját, az ügyféladatokat és a digitális kampányokat védelmezik.
- HR-vezetőknek és -toborzási szakembereknek, akik a munkavállalói adatokat, az employer brandinget és a vállalati kultúrát óvják.
- Kommunikációs és PR-vezetőknek, akik egy kiberbiztonsági incidens esetén a frontvonalban kommunikálnak.
- Minden olyan vezetőnek, aki belátja, hogy a marketing és a HR biztonsága ma már elválaszthatatlan egymástól.
A képzés tematikája
- Miért az emberi tényező a legnagyobb biztonsági rés? A leggyakoribb fenyegetések, amelyek kifejezetten rátok vadásznak. Ügyfél- és munkavállalói adatok védelme, mint a márka- és a munkaerőpiaci reputáció alapja.
- Célzott támadások a kampányadatok és a jelölti CV-k megszerzéséért. Gyakorlati felismerési technikák és az azonnali teendők, ha már megtörtént a baj.
- Emberi manipulációs technikák a hamis influenszer megkeresésektől a hamis állásjelentkezésekig. Védelmi stratégiák és a belső tréningek fontossága.
- Trollhadseregek, fake news, online zaklatás. Hogyan reagáljon a marketing és a HR közösen? Válságkommunikáció és gyakorlati válaszstratégiák.
- Ügyféladatok, cookie-k, toborzási adatbázisok. Hogyan kezeljünk egy adatvédelmi incidenst, és hogyan kerüljük el a milliós bírságokat?
- Hogyan képezzük a munkatársakat? Milyen belső protokollokat kell létrehozni? A biztonságtudatosság mérése és a legjobb vállalati gyakorlatok.
- Valós támadási szcenáriók szimulációja. Gyors reakciós gyakorlatok: kihez forduljunk, mit tegyünk az első órában? A HR és a marketing együttműködése a gyakorlatban.
- Negatív hírek, álinformációk és támadások bemérése. Hogyan használhatja a marketing és a HR a social listening eszközöket a megelőzésre?
Miért minket válassz?
- Módszertan és tudás mellett szemléletet és kontextust is adunk képzéseinken. Arra buzdítunk ezzel, hogy teszteld az eszköztárad határait, állj kritikusan az új ismeretekhez, és értsd meg, melyik módszer mikor alkalmazható.
- A legjobb hazai szakemberekkel dolgozunk, akiknek komoly üzleti vagy világszínvonalú akadémiai múltja van azon a területen, amelyen oktat.
- A nyílt képzések mellett évek óta vállalati tanácsadással, agilis és digitális transzformációval foglalkozunk a legkülönbözőbb szervezeteknél, ezért valós képünk van arról, milyen munkaerőpiaci igényeik vannak a vállalatoknak.
- Szenvedélyünk az oktatás-fejlesztés, ezért tíz éve dolgozunk azon, hogy szakemberekből, érdeklődőkből, gondolkodókból álló kreatív, tenni akaró közösséget formáljunk, több mint ezer fős alumni és oktatói közösségünk is ezt bizonyítja.




































