Jachimek Anett, az Ingatlan.com marketingszakembere mesél az Intelligent Marketing képzésünkről
Anett újságíróként indult, és fokozatosan került bele a marketing világába. A KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzését azért kezdte el, hogy egyben lássa szakterületét és a legújabb technológiákat. A koronavírus miatt az elején online, majd hibrid formában vehetett részt az alkalmakon, de ez nem vont le a képzés szakmai értékéből. Minden héten a szerdát várta, hogy inspirálódhasson. Több mindent elvisz magával, az ügyfélközpontúság és a csapatmunka fontossága mellett azt a gondolatot, hogy a marketing nem csupán support terület, hanem a főbb irányvonalak egyik meghatározója lehet.
Újságíróból, tartalomgyártóból lettél marketingszakember – mennyire jelentett nagy váltást ez szakmailag?
A szakmák közti váltás – vagyis utólag visszatekintve átjárhatóság – egészen gördülékenyen ment: a hagyományos újságírás mellett szabadúszóként egy-egy cég blogját is írtam, besegítettem kisebb-nagyobb magyar vállalkozásoknak. Így ismerkedtem meg jobban a promóciós jellegű cikkekkel, amikor egy terméket vagy szolgáltatást kell az írásaidon keresztül népszerűsíteni. Mindegyik tartalmat posztoltam az adott cég social felületére is, ami viszont már egy szorosabb kontaktot adott a vásárlókkal, így kerültem lépésről lépésre közelebb a marketing többi területéhez is.
Ebbe az életútba miként illeszkedett be az Intelligent Marketing képzés?
Az évek során a kommunikáció-médiatudomány mesterszak segített jobban elmélyülni a kommunikáció elméleti részében is, és ezt a tudást szerettem volna egy olyan gyakorlati tapasztalattal kiegészíteni, amit csak az Intelligent Marketing képzésnél találtam. Nagyon tetszett a tematika, az, hogy a marketing minden részével foglalkozik. A hagyományos diszciplínák mellett olyan újfajta marketingkommunikációs témákat is érintettünk, amelyek átfogó képet adnak a jelenlegi módszerekről, eszközökről.
Melyik témát, előadást vártad leginkább? És visszatekintve, melyik hozta a legnagyobb változást szemléletben, mindennapi munkában számodra?
T-típusú szakemberként nagyjából tudtam, mik az erősségeim és mik a gyengeségeim. Az egyik jobban fejlesztésre szoruló terület az adatalapú marketing, de emellett szerettem volna még többet tudni a tervezés és stratégiaalkotás 0. lépéseiről is. Mindezek ellenére azokkal az előadásokkal tudtam azonosulni leginkább, ahol az ügyfélközpontú szemlélet és a csapatmunka szerepe kapott kiemelt figyelmet. Én is azt vallom, hogy e kettő nélkül nem lehet megfelelő minőségű munkát végezni.
A képzésen résztvevők elég sokféle háttérrel, tapasztalattal érkeztek. Mennyire tudott köztetek kialakulni egy közösség?
Valóban, nagyon vegyes csapat gyűlt össze, ami színesítette az órákat. Mindig jó látni, hogy mások hol tartanak, hogy csinálják, miket lehet tőlük tanulni, hogy mindannyian hasonló problémákkal küszködünk cégtípustól és területtől függetlenül. Az online órák miatt sajnos nem tudott kialakulni egy klasszikus értelemben vett “osztálytársi” viszony, nem tudtunk szünetekben beszélgetni, networkingelni.
Hogyan élted meg, hogy online, majd hibrid formában zajlik a képzés? Jelentett-e számodra kihívást? Mi az, ami szerinted jól működött ebben?
Online tanfolyamon korábban még soha nem vettem részt, és bevallom, kicsit szomorú is voltam, amikor kiderült, hogy nem személyesen zajlik majd az oktatás, mert nagyon vártam. Viszont a háttérben sokan, keményen dolgoztak azért, hogy profi módon folyjon az oktatás online keretek között is, és szerintem ennél jobban nem is sikerülhetett volna. Jó volt, hogy a különféle technológiáknak köszönhetően interaktív formában tudtunk együtt dolgozni (pl. Miroban), hogy Zoomon lehetőség volt kis létszámú csapatokban ötletelni, kisebb szavazásokat csinálni, online projekteket készíteni. Viszont, amikor lehetőség volt személyesen is részt venni az órákon, nem hezitáltam, és jól is döntöttem: bár az online órák is érdekesek voltak, számomra sokkal élvezetesebb volt élőben hallgatni az előadókat, bátrabban mertem kérdezni és kommentálni egy-egy témát. Jobban tudtam figyelni is, csak úgy repült az idő az “offline” órákon. Azonban mindenki, aki hasonló formában szeretné elkezdeni a kurzust, de esetleg hezitál, azoknak azt javaslom, hogy mindenképp vágjanak bele, mert az online óra nem csökkenti a képzés szakmaiságát, efelől nincs kétség 🙂
Éppen a koronavírus-válság kezdetén indult a képzés, és lényegében a második hullám közepén zárul. Segített neked, hogy végigkísértétek egymást ebben a folyamatban?
Minden héten a szerdát vártam a legjobban: a képzés kicsit kiszakított a jelenből, és emlékeztetett arra, hogy mi az, ami igazán szerethető a munkámban, milyen színes a marketing világa, mennyi területet érint, milyen eredményeket lehet elérni vele. Mindig volt, aminek tudtam örülni, ha nem is feltétlenül az adott téma varázsolt el, akkor vagy az oktató előadása, vagy a képzésvezető elszántsága, vagy a többiek őszinte érdeklődése volt az, ami miatt élvezettel vettem részt az órákon.
Az ingatlanpiacot és ingatlanpiaci marketingeszközöket mennyiben befolyásolta a vírusválság? Milyen kihívásokra kellett választ találnotok?
Éppen kora tavasszal kezdtünk bele egy nagy kampányba, amelyre még nem volt példa a cég történetében. Már előre le voltak foglalva a TV-szpot helyek, így szinte az utolsó pillanatban, alig pár nappal a leadási határidő előtt kellett kitalálni egy teljesen más koncepciót. Végül ez a reklám lett a csapat kedvence, de megtapasztaltuk, milyen az, amikor 360 fokos fordulatot kell venni márkakommunikációban. Bár az ingatlanpiac nem állt meg, de érezhetően lelassult tavasszal, nem volt könnyű dolgunk, különösen, hogy egy speciális piac a miénk: mivel b2b és b2c kommunikációt is folytatunk, ezért olyan megoldásokat kellett hoznunk, amelyek mindkét ügyfélkörnek kedvezőek.
Hosszú távon szerinted miben fognak változtatni a munkádban a képzésen tanultak? Mik a terveid a munka terén?
Ez a képzés nagyon hasznos volt nekem, ugyanis korábban még soha nem láttam így “egyben” a marketinget. Rengeteg olyan előadás volt, ami megerősített abban, hogy amit képzelek a szakmáról, ahogyan ezt valóban érdemes csinálni, azt mások, ráadásul ismert szakemberek is hasonlóan látják. A marketing helye a szervezetben minden cégnél eltérő, de úgy gondolom, az az ideális felállás, ha az ügyfélközpontú szemlélet mellett a diverz csapatok együttműködése határozza meg a főbb irányvonalakat, célokat – ehhez viszont arra van szükség, hogy a marketingre ne support területként tekintsenek. A tanultakat már a képzés során is folyamatosan próbáltam beépíteni a munkámba, de emellett igyekezni fogok minél több hasznos “mesterfogást” alkalmazni, amit ezalatt a fél év alatt elsajátítottam.
Érdekel az Intelligent Marketing képzés
Hozzászólások