
B2B Marketing
A gazdasági visszaesés hatásait ma már minden vállalat a saját bőrén érzi. Ilyen időkben a túlélés és a jövőbeli növekedés megalapozásának kulcsa a stratégiai szintű, hatékony B2B marketing – méghozzá teljes vezetői támogatással.
Képzésünk gyakorlati tudásanyaggal és valós esettanulmányokkal segíti hogy magabiztosabban pozícionáld céged a kihívásos piaci helyzetben, hogy felismerd a rejtett hiányosságokat, beazonosítsd az azonnali fejlődési pontokat a munkádban, a csapatban és a cégednél. Mindezekre alapozva támogatást, inspirációt ad a tudatosabb, érettebb marketing stratégia megvalósításához.
Mikor van erre szükséged, és miért most leginkább?
Ha ezek a kérdések foglalkoztatnak,
- Hogyan támogathatod a komplex B2B döntési folyamatokat, ahol egyetlen vevőnél több szereplőt és szakterületet is meg kell győznöd?
- Hogyan építhetsz hatékony marketing stratégiát egy olyan közegben, ahol a személyes kapcsolatok és a bizalom mindennél fontosabbak?
- Mikor, hol és milyen csatornákon, milyen kampány és content tervvel érdemes kommunikálnod, hogy az üzeneted valóban célba érjen?
akkor aB2B marketing képzésünkön esettanulmányok és példák mentén iránytűt kapsz, hogy magabiztosabban navigálj a vállalati üzletszerzés világában.
Hisszük, hogy a valós üzleti tapasztalatok és iparági esettanulmányok kézzelfogható segítséget adnak ahhoz, hogy kiválaszd a megfelelő marketingeszközöket, és megoldást találj aktuális kihívásaidra.
A cégvezető marketing iránti elkötelezettsége a motorja a sikeres B2B működésnek, ezt a személelet építettük be a programunkba, tudva, hogy ez a hosszú távú hatásod kulcsa lehet.
Miről szól a képzés? – A Témáink
A B2B és B2C marketing összehasonlítása az "alma a körtével" klasszikus esete. Ezen a napon kizárólag a B2B marketing összetett világára, egyedi szerepére és valódi lehetőségeire fókuszálunk, amely az üzlet szerves részeként minden vállalati területet áthat.
A vezetői elkötelezettségtől a sales-marketing szoros együttműködéséig, a ROI-nyomástól a hosszú távú partnerkapcsolatokig olyan iparág-specifikus megoldásokra van szükség, amelyek tartós versenyelőnyt és stabilitást biztosítanak a lassuló gazdaságban is.
Nézz más szemmel a B2B marketingre!
Ismerd meg, hogyan győzhetsz meg döntéshozókat, és mire képes a B2B marketing, ha a Product–Process–Communication hármasában gondolkodsz. Ha a kihívásokat jól ismerve, reálisan méred fel vállalatod jelenlegi marketing helyzetét, és konzekvensen a célokhoz igazítva építkezel, akár korlátozottabb büdzsével is magas szintű hatékonyságot érhetsz el.
Csillámpor helyett fémforgács – B2B marketing stratégia ipari környezetben
Végigvesszük, hogyan érdemes KKV-knak és nagyvállalatoknak az iparáguk sajátosságait szem előtt tartva olyan B2B marketing stratégiát kidolgozni, ami a mindennapi gyakorlat szilárd alapjául szolgál.
Esettanulmány: Kulcsszókutatásból exportképes termékfejlesztés Gyöngyösön
Egy gyöngyösi gyártóval közös munkánk alapján mutatjuk be, hogyan lett egy egyszerű kulcsszókutatásból komplex ipari termékfejlesztés, majd egy exportképes tisztatéri mobil konténer.
Digitális B2B marketing: Az adatvezérelt stratégia
Hogyan lesz az adat + kommunikáció a kampány motorja, hogy lesz egy leadből valódi vevő, akinek a sales is örül? Mitől lesz egy digitális kampány megtérülő, és hol vannak a buktatók, ha a vállalati folyamatokból hiányzik a B2B marketing szemlélet? A tervezéstől a mérésig, a kritikus pontokig.
PR, Válságkommunikáció és Imázsépítés a B2B világában
A vállalati hírnév, a PR és a személyes márkaépítés megkerülhetetlen. Sokan mégsem mernek bátran kommunikálni, mert félnek a negatív figyelemtől – még akkor is, ha ezzel üzletet veszítenek. Gyakorlati példákon keresztül ismerheted meg a külső kommunikáció eszközeit: mit, mikor, hol és miért érdemes alkalmazni. Betekintést nyerhetsz a sajtókapcsolatok működésébe, és megtanulhatod, hogyan kezeld a krízishelyzeteket, hogyan építs tudatos vezetői láthatóságot, mik a személyes image eszközei a B2B-ben.
Miben erősödsz meg a képzés végére?
- Stratégiai látásmód: Átlátod a B2B marketing pontos szerepét a vállalat működésében és fejlődésében, és képes leszel vállalati szintű döntéseket hozni (célok, büdzsé, mérés).
- Eszközök és megoldások: Megismered a B2B marketing stratégia felépítéséhez szükséges eszközöket, amelyek figyelembe veszik az iparági sajátosságokat, a hosszú üzleti kapcsolatokat és a többszereplős döntéshozatali folyamatokat.
- Erőforrás-tervezés: Referenciapontokat kapsz a szintlépéshez szükséges erőforrások és kompetenciák (költségtervezés, ügynökség, partner kiválasztás, belső csapat) megtervezéséhez.
- Egyedi megoldások: Olyan egyedi marketingmegoldásokat ismersz meg (online, digitális kampányok, pozicionálás, mérési területek), amelyek szűk célcsoportok esetén is működnek.
- Hatékony Lead generálás: Sikeres megoldásokat látsz minőségi sales leadeket eredményesen szállító marketingrendszerekre.
- Kommunikációs magabiztosság: Megtanulod hasznosítani a tartalom, a PR és a kommunikáció erejét (külső és belső kommunikáció, válságkezelés, sajtó, személyes márka).
- Fókuszált eszköztár: Képes leszel súlypontokat meghatározni a marketing széles eszköztárában (PPC, SEO, tartalom, social, PR, adatelemzés és részterületei).
- Üzleti hatás: A megfelelő marketingeszközökkel képes leszel pozitívan hatni az innovációra, a salesre és a belső folyamatokra, hozzájárulva a vállalat egészének növekedéséhez.
Kinek ajánljuk?
- Nagyvállalatoknál: C-level vezetőknek, valamint a marketing- és sales szervezetek vezetőinek és munkatársainak.
- KKV-szektorban: Tulajdonosoknak, cégvezetőknek, marketing vezetőknek és kollégáknak.
A képzés tematikája
A B2B egyedisége messze túlmutat a célcsoportok eltérésén - a döntéshozatal sokkal összetettebb, több szereplőt és szakterületet kell bevonni a folyamatba. Az előadásban megnézzük a B2B szegmentációt, sales-marketingcsapat összehangolását, sales funnelt marketingeszközökkel és a kulcsfontosságú különbségeket Product, Process, Commuication pilléreken gyakorlati megoldásokkal. Tapasztalati példán ránézzünk egy aktuális marketing helyzetre és célkitűzésre adatorientáltan (elérhető adatokkal és piackutatással), valamint bemutatunk egy gyakorlati Canvas modellt, budget-tervezést és eseményszervezést is. A szemlélet támogat a B2B marketinget az üzleti eredmény erőforrásaként, nem csak támogatójaként ill. költségsorként látni. Praktikus megoldások a mindennapokra: mit érdemes holnap máshogy is megnézni, csinálni? - Nagy Andrea
-
Ebben a szakaszban elmélyedünk a B2B marketing sajátosságaiban, különös figyelmet fordítva az ipari marketingstratégiákra. Esettanulmányok segítségével megvizsgáljuk, hogyan valósítják meg a vállalatok sikeres marketingkampányaikat, és hogyan építik fel saját kommunikációs és értékesítési folyamataikat. Az ipari marketing sajátosságainak megértésével bepillantást nyerhetünk abba, hogyan lehet a B2B marketinget a gyakorlatban alkalmazni – mindezt úgy, hogy közben figyelembe vesszük a szakmai sajtót, a kiállításokat és egyéb marketingeszközöket is. - Kiss-Simon Máté
-
A digitális világ elengedhetetlen eszköze a mai B2B marketingnek. A digitális platformok és a megfelelő B2B kampányok használata már nem csak lehetőség, hanem szükségszerűség. Ebben a modulban a résztvevők megismerik a B2B éves digitális stratégiájának kialakítását, különös figyelmet fordítunk a B2B platformok sajátosságaira, és hogyan mérhetjük a kampányok sikerét a megfelelő monitoring eszközökkel. A digitális térben való hatékony navigálás ma már alapvető készség, és a képzés során megtanulhatjuk, hogyan alakíthatunk ki egy sikeres online jelenlétet a B2B szektorban. - Losonczi Balázs
-
és szolgáltatások bemutatásáról szól, hanem az iparági trendek, szakértelem és megoldások kommunikálásáról is. A tartalomnak egyedinek kell lennie, hogy kiemelje a céget a tömegből. Az előadás során a PR szerepét is alaposan megvizsgáljuk, hiszen a vállalati sajtó, médiumok és egyéb kommunikációs csatornák használata elengedhetetlen a hitelesség építésében. A B2B másik fontos eleme a vezető/tulajdonos személyes imázsának építése, PR gyakorlati esetein keresztül bemutatjuk, hogyan lehet értéket nyújtani a sajtókapcsolatok és a szakmai kommunikáció révén. - Dr Szabados Krisztián
Miért minket válassz?
- Módszertan és tudás mellett szemléletet és kontextust is adunk képzéseinken. Arra buzdítunk ezzel, hogy teszteld az eszköztárad határait, állj kritikusan az új ismeretekhez, és értsd meg, melyik módszer mikor alkalmazható.
- A legjobb hazai szakemberekkel dolgozunk, akiknek komoly üzleti vagy világszínvonalú akadémiai múltja van azon a területen, amelyen oktat.
- A nyílt képzések mellett évek óta vállalati tanácsadással, agilis és digitális transzformációval foglalkozunk a legkülönbözőbb szervezeteknél, ezért valós képünk van arról, milyen munkaerőpiaci igényeik vannak a vállalatoknak.
- Szenvedélyünk az oktatás-fejlesztés, ezért tíz éve dolgozunk azon, hogy szakemberekből, érdeklődőkből, gondolkodókból álló kreatív, tenni akaró közösséget formáljunk, több mint ezer fős alumni és oktatói közösségünk is ezt bizonyítja.