Az óvatos nyitás hívei vagytok – derült ki abból a karanténszondából, amit a KÜRT Akadémia hírlevél-feliratkozói válaszoltak meg. A karantén kezdetekor kiküldött kérdőívhez hasonlóan kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen változást hozott a koronavírus-járvány a vállalkozásotok életében, hogyan álltok az újranyitáshoz és hogy szívesen jönnétek-e már személyesen is az eseményeinkre. Köszönjük, hogy megosztottátok velünk tapasztalataitokat!
Forgalomcsökkenés a többségnél
Az ügyfélkörünket és az üzleti élet híreit figyelve világossá vált számunkra, hogy habár akadnak olyan szektorok, amelyek soha nem látott kereslettel szembesülnek – például az élelmiszerboltoknak szinte karácsonyi rohammal kellett megbirkózniuk –, a legtöbben azonban visszaesést tapasztalhattak, és voltak, akik csak komoly megszorítások árán tudták csak megmenteni a vállalkozásukat.
A ti válaszaitokból is ez derült ki: csupán kb. 20%-otok számolt be forgalomnövekedésről, míg a többiek változatlan forgalomról, vagy jelentős csökkenésről írtak.
Csak minden harmadik cégnél változtak a munkafolyamatok
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy azon túl, hogy a cég nagy része otthonról dolgozott, másban hozzá kellett-e nyúlnotok a munkafolyamataitokhoz, munkakörökhöz. Meglepetésünkre csupán a válaszadók 1/3-a írta azt, hogy igen, a többiek változatlanul dolgozhattak együtt.
És hogy miben kellett változtatnotok? Mutatunk pár példát:
- Beosztások, munkakörök átcsoportosítása, válságterv kidolgozása.
- Feladatok átszervezésével kellett a kieső munkák miatti kedvezőtlen helyzet hatásait kezelni.
- Digitalizációs könyvelési technikák tanulása, tanítása munkavállalók és ügyfelek szintjén is.
- Délelőtt nem tudtam dolgozni mert tanító néni voltam.
- Felelősségi körök átgondolása, sok empowerment, scrum módba átállás.
37%-nál változott a cégstratégia
Ugyanígy érdekelt minket, hogy a cég stratégiáján, szolgáltatásain és termékein kellett-e változtatnotok. Itt is hasonló arányban válaszoltatok: csupán 37%-otoknak kellett hozzányúlnia a cégstratégiához.
Itt is mutatunk pár példát, hogy mit módosítottatok:
- Szolgáltatás egy része áttolódott a virtuális térbe.
- Az ügyfelekkel történő kapcsolattartás, bizonylatok átadásának formája.
- Bevezettünk egy kisebb belépési korlátú, azaz olcsóbb szolgáltatást. Illetve áttértünk Account Based Marketingre, azaz egy kisebb, jól behatárolható, nevesített célcsoportra lövünk kizárólag.
- Nagyobb a fókusz a digitalizációs projekteken.
- Online munkavégzést kellett elfogadtatnunk olyan ügyfelekkel, akik korábban helyszíni jelenlétet igényeltek.
- Nagyon gyorsan kell reagálnunk, hogy legyen munkánk, és folyamatosan kell tartani a megrendelőkkel a kapcsolatot.
Nem volt több szabadidőtök
Nem volt több szabadidőm – válaszolta a kérdőívet kitöltők 50%-a első kérdésünkre. Azok közül, akik pedig valamennyi szabadidőtöbblettel rendelkeztek, a legtöbben pihenésre, családi programra fordították az idejüket, illetve az egészséges életmódnak szentelték a fennmaradó pár órát.
Érdekes módon a karantén kezdetén feltett kérdésekre többen írtátok azt, hogy a hard skilljeiteket szeretnétek fejleszteni, mint ahányan a soft skillekre szavaztak, most viszont ez megfordult, és a cégstratégia átgondolása mellett a soft skillek kaptak nagy hangsúlyt. Lehetséges, hogy a járványhelyzet folyamatos belső és külső kommunikációs kihívásai követelték meg ezt.
Az óvatos nyitás hívei vagytok, néhány iroda üres marad
A KÜRT Akadémia munkatársaiként mi is napról napra máshogy viszonyulunk az irodába járáshoz: néha még felesleges kockázatnak tűnik átutazni a városon és egy légtérben ücsörögni – még ha adott héten legfeljebb a cég fele lehet bent, máskor viszont már alig várjuk, hogy végre a többiekkel személyesen találkozhassunk.
Nagyon kíváncsiak voltunk, hogy ti hogy viszonyultok az irodába járáshoz: több mint a válaszadók fele az óvatos nyitás híve, és habár még nem jár be teljes időben az irodába, nem is marad teljesen otthon. A megkérdezettek közel harmada még kerüli a közösségeket, és otthonról dolgozik, míg egy 15,5%-os kisebbség tér vissza teljesen az irodába.
A KÜRT Akadémia képzéseit és meetupjait tervezve folyamatosan igyekszünk felmérni, hogy a képzés iránt érdeklődők és a meetupok résztvevői vajon mire vágynak jobban, mit tartanak biztonságosabb és kielégítőbb megoldásnak. Személyes tapasztalatunk is az volt, hogy akad olyan, aki már éhezi a személyes találkozást és a tantermi képzést, míg mások még felesleges kockázatnak éreznék, ha a létszükségleten túl is nagyobb közösségekbe járnának.
Az eredmények ebben az esetben is az óvatos nyitásról árulkodtak: a megkérdezettek majdnem 60%-a még kivárna egy picit, míg közel 30% már most is jönne a közösségi eseményekre, 12% pedig rendkívül óvatosnak bizonyult, és addig, amíg nincs vakcina távol tartja magát a személyes találkozástól.
Szeretnétek látni a jövőt
Azt is megkérdeztük, hogy most, a szükséghelyzet elmúltával milyen termékre, szolgáltatásra, információra van szükségetek.
Mutatunk pár érdekes igényt:
- A nyári időszakban szeretnék data science, illetve programozási skilleket elsajátítani.
- Visszarendeződési irányelvek, tapasztalatok.
- Az újrakezdéshez szükséges, a munkavédelemmel összefüggő munkáltatói feladatok okoznak pillanatnyilag nehézséget.
- Csapatmotiváció teljes virtuális térben.
- Releváns piaci előrejelzések, várható pénzügyi folyamatok (árfolyam, infláció).
- Networking események élőben.
- Leginkább infó detoxra, úgy érzem kisült az agyam :). Egyébként agilis átállást és mentál egészség megőrzését tartom prioritásnak.
Legtöbben mégis egyet szerettetek volna: látni a jövőt, mikor lesz, ha lesz a második COVID-hullám, vagy hogy hogyan alakul át a fogyasztói magatartás.
Mi volt a legnehezebb az elmúlt időszakban, és mire vagy a legbüszkébb?
Válaszatitokból az derül ki, hogy reflektíven, fejlődésre készen tekintetek vissza erre az időszakra. Köszönjük, hogy megosztottátok a legszebb és a legnehezebb tapasztalataitokat is, ezekből szemezgettünk.
Legnehezebb:
- A munkaerő gyors átskillezése.
- A nagyon sok és nagyon gyors változást menedzselni cégen belül.
- A vírusfenyegetettség érzete.
- Megnövekedett munkaterhelés kezelése.
- Gyerekek nonstop itthon, home schooling.
- Ugyanannyi munkát jóval kevesebb idő alatt elvégezni.
- Érdekes mód épp annak a feldolgozása, hogy térjünk vissza az irodába. Elkezdtem jól érezni magam otthon, az otthonról munkában.
- A forgalomkiesés okozta finanszírozási problémák kezelése.
- Szerepek közötti ugrálás (hiányzott a zsilipelés).
- Kiszakadni a munkából home office-ban.
Legbüszkébb:
- A jó hangulat megmaradt a cégben. Zökkenőmentesen átálltunk a virtuális üzemmódra.
- Együttműködési falak omlottak le, és működő csapatok jöttek létre.
- Feladatkörök átszervezésével nem kellett kollégákat elküldeni.
- Növekedett a forgalmunk, megtartottuk a munkavállalókat, és segítettük egymást partnerekkel, kollégákkal, példátlan összefogás volt! Ez a magánéletben is igaz, jó volt segíteni másoknak!
- A B2B marketing stratégiai irányváltására, aminek hatására sokkal jobb lett a Sales - Marketing kooperáció
- Túléltünk egy nagyon extrém terhelést.
- Átgondoltam, merre akarok tovább haladni, felvázoltam egy új tevékenység tervét, elkezdtem kapcsolatokat keresni az elindításához.
- A csapatom még jobb lett, jobban ismerem őket, tudom milyen irányba fejlesszem. Sokat edzettem 🙂
Kik vagytok ti?
Nagyon köszönjük, hogy válaszoltatok kérdéseinkre, megosztottátok velünk örömeiteket, nehézségeiteket! Most nézzük meg, hogy kik is vagytok, válaszolók:
Hozzászólások
Comments are closed.