Céges dilemmák a digitális tér véleményvezéreinek hatékonyságáról
Marketingszakemberként fontos, hogy ne kerülje el a figyelmünket egy jó eszköz, egy új lehetőség. Sokszor, sokan vitatjuk és vizsgáljuk az influencerek helyét és szerepét mai világunkban, ám egy dologban nem vitatkozunk: a modern marketing eszköztárának alapkellékei a digitális tér véleményvezérei.
A legújabb, már a COVID időszakot is vizsgáló CMO kutatás szerint, az elköltött marketing dollárok az influencereknél nőttek a legnagyobb mértékben az elmúlt fél évben, és ez csak tovább növekszik. Mi ennek az oka? Mi az influencer marketing értéke és megtérülése? Hogyan érdemes csinálni? Mérhető-e a hatékonysága? Mi az ami már itthon is működik? Mik a tanulságok? Ha dilemmázol, hogy érdemes-e ebben az eszközbe invesztálni, gyere el, hallgasd meg, és kérdezd szakértőinket, a következő meetupunkon!
További kérdések, amiket körbejárunk:
Kik ma az influencerek? Milyen célcsoportot érnek el, hogyan? Mi alapján érdemes őket kiválasztani, ha együtt akarunk működni velük? Hogyan érdemes a közös munkát menedzselni? Vannak jó példák? Tanulságos esetek? Hüvelykujjszabályok? Mi a cégünk vagy termékünk számára ideális influencer ismérve? Meg kell találni, vagy meg lehet alkotni? Hogyan építsünk egy B2B véleményvezért?
A meetup házigazdája: Schlégl Tímea, a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzésének vezetője. A 20-20 perces prezentációkat követően lehetőségetek lesz kérdezni is az előadóktól.
Program:
Kölcsei Gergely (Senior Brand Manager, Coca-Cola Magyarország): Az influencermarketing nem product placement Mi alapján választanak influencert? Hogyan terveznek közösen velük, mik a céljaik? Milyen rossz irányokat lát a piacon brand és influencer oldalon is? Hogyan lehet mérni a hatékonyságot (ha lehet)?
Forgács Mariann (Co-Founder & Co-President, Be Social)
Sápi Márton (Értékesítési Vezető, Star Network): Influencer ügynökség szerepe egy kampányban
Mikor alkalmazzunk és hogyan bízzunk meg egy influencer ügynökséget? Mit várhatunk el ma tőlük, mi a szerepük, felelősségük egy influencer kampányban. 4 év és több, mint 3000 lemenedzselt szponzorált tartalom tapasztalatai.
Az elmúlt 5 évben a Coca-Cola portfóliójának több márkáján dolgozott hazai és régiós feladatokon is. 2019 óta a Coca-Cola márka hazai marketingfeladatait látja el. Fontosabb eredményei között szerepel a Fanta márka 2016-os megújulása, az AdeZ növényi italcsalád bevezetése és a 2019-ben nagy figyelmet kapott Coce-Cola Love is love kampánya. Munkája során nagy figyelmet szentel a real time marketingben rejlő lehetőségeknek, mindig keresi az újszerű és kreatív megoldásokat.
2009 óta foglalkozik ATL és BTL média kampányok értékesítésével. Dolgozott a nemzetközi Time Out városmagazinnál, majd két és fél évig a Recorder zenei magazin print és online felületeit értékesítette. Az online tartalommarketing iránti érdeklődése vezette a Star Networkhöz, melynek 2016 óta erősíti a csapatát. 2018-as évtől már értékesítési vezetőként koordinálja a legnépszerűbb hazai influencerekből, valamint országos hírű online és fizikai rendezvényekből álló portfólió szponzorációs együttműködéseit.
2010 óta csapatával, az első hazai social media ügynökségként (Be Social) segít eligazodni a közösségi kommunikáció folyamatosan változó világában.
Az elmúlt évek szakmai tapasztalatának és a változatos ügyfélkörnek köszönhetően mára a legnagyobb hazai és nemzetközi partnerekkel dolgoztak (AVON, Coca-Cola, Fanta, Naturaqua, Nestlé, Praktiker, Pick, Herz, ShareNow stb.) vagy dolgoznak (Tesco, IKEA, MediaMarkt, Renault, Dacia, Nagyi Titka, Bolt, Bolt Food stb.), illetve nyernek díjakat.
Emellett szakmai blogok (besocial.hu/blog, marketingmorzsak.hu) rendszeres írója, konferenciák rendszeres előadója.
Tímea több évtizedes marketingmendzsment tapasztalata nagyrészt az IT iparágból jön, amit a Sun Microsystems-nél, a Microsoft-nál és a hazai digitális gazdaságért dolgozó szövetségnél (IVSZ) szerzett. A nagyvállalati szegmens marketingtől indulva, szerver üzletág vezetőként, majd partner stratégia és program igazgatóként, marketing kommunikációs és operatív vezetőként, épített jól működő és sikeres marketing csapatokat, üzletágakat. A Nitro adatvezérelt marketing ügynökség szakmai, üzleti és szervezeti fejlesztése után most egy hazai EdTech startup marketing vezetői feladatait látja el. Személyes küldetése, hogy a marketing szerepét és hozzáadott értékét egyre több vállalatnál felismerjék és helyén kezeljék, legyen szó bármilyen méretű, profilú és érettségű üzletről. Örömmel dolgozik az üzleti döntéshozók szemléletformálásán, a marketing szakemberek fejlesztésén és a marketing csapatok hatékony együttműködésén.