Design Kutatás

A képzés részletei

4 x 4 óra workshop hétfőtől csütörtökig délelőtt + 4 óra utókövetés, összesen 20 óra*

a képzés indulása:
Zártkörű céges képzésformában, megbeszélés alapján
helyszín:
CEU Budapest

1051 Budapest, Nádor utca 15.

részvételi díj:
279.000 Ft + Áfa
Juhász Dániel Ügyfélkapcsolati munkatárs
Érdeklődöm!

* a változtatás jogát fenntartjuk

Az elmúlt évtizedekben az új üzleti megoldások, technológiai innovációk és kommunikációs lehetőségek radikálisan átalakították azt, ahogyan terméket és szolgáltatást tervezünk. A design segítségével pedig ez a radikális átalakulás folytatódik a munkavállalói- és ügyfélélmény-építés területén. 
 
Azok a szervezetek, amelyek szeretnének a konkurenseik előtt járni, azoknak el kell kezdeni az üzlet, technológia és kommunikáció mellet a designba, azaz a tervezésbe, ezáltal pedig az élmények tudatos építésébe invesztálni. A design kutatás ennek a hatékony első lépése.

Mi az a design kutatás? 

A design kutatás projektfejlesztési módszertan olyan eszközöket ad a kezedbe, amelyek segítségével tudatosabban tudsz élményeket tervezni ügyfeleid számára. A képzésen megtanult eszköztárral megismerheted az ügyfelek viselkedését és igényeit, a projektszponzorok személyes céljait és a versenytársak működését.  

Miért éri meg megismerni és alkalmazni a design kutatás módszertanát? 

A design kutatás segítségével tudatosan, analitikus célok mentén, iteratív folyamatok segítségével tervezhetitek meg az ügyfélélményeket. Így elkerülhetitek, hogy hipotézisek mentén, vélt preferenciákra építve alakítsátok ki terméketeket, szolgáltatásotokat, folyamataitokat. 

A termék- és szolgáltatásfejlesztési csapat elvárásainak, a lehetséges vagy aktuális ügyfelek igényeinek, a világban uralkodó trendek, a versenytársak működésének alapos megismerése:   

  • üzleti oldalon segít meghatározni a fejlődés irányát és mértékét;  
  • technológia oldalon segít optimalizálni a szükséges fejlesztés mértékét; 
  • marketing oldalon segít a piacra lépési stratégia meghatározásában;  
  • digitális design oldalon segít megismerni célcsoportokat. 

Mikor érdemes a design kutatás módszertanához nyúlnod? 

  • Ha nem ismered átfogóan a célcsoportodat és konkurenseidet. 
  • Ha nincs közös megértés a csapaton belül, csak egyéni vélemények. 
  • Ha nem egyértelmű a termék vagy szolgáltatás fejlődési iránya. 
  • Ha szeretnéd jobban megérteni a piacod működési mechanizmusait. 
Mindannyian designerek vagyunk 
Ha elfogadjuk, hogy a design definíciója a "dolgok és folyamatok működésének definiálása", az élmény definíciója pedig a "folyamat során megélt cselekedetek, párbeszédek, gondolatok és érzések összessége", akkor könnyen levonhatunk két következtetést. Az egyik, hogy a titulusunktól függetlenül mindannyian designerek vagyunk, hiszen a munkánk során számtalan folyamatot definiálunk. A másik pedig, hogy emiatt tudattalanul vagy tudatosan, de élményeket hozunk létre a munkatársaink és az ügyfeleink számára.

 

A Design Kutatás képzés során egy konkrét kihíváson keresztül a módszertan nyolc eszközét ismerjük meg, amelyek segítenek az ügyfélélmény-kutatás elsajátításában: 

  • Stakeholder-interjú: a projektszponzorok személyes céljainak megismerése. 
  • Trendelemzés: a téma nemzetközi megoldásainak megismerése. 
  • Versenytárselemzés: a konkurensek működésének szakmai megismerése. 
  • Adatelemzés: felhasználói viselkedés megismerése a szolgáltatáshasználat elemzésével. 
  • Social kutatás: felhasználói kommunikáció megismerése a social információ elemzésével.
  • Etnográf kutatás: felhasználói viselkedés megismerése megfigyelés formájában. 
  • Mélyinterjú: felhasználói viselkedés megismerése beszélgetés formájában.
  • Kérdőív: felhasználói viselkedés megismerése kérdőív formájában. 

A módszertanok megismerésének célja, hogy élményalapú képzésen keresztül a résztvevők megtanulják a tudatos élményépítés alapjait, a design kutatás projektfejlesztési módszertanait és eszközeit. 

Felsővezető vagy, és örülnél, ha lenne olyan munkatársad, aki a design kutatás módszertanára alapozva tervez ügyfélélményt? Akkor képezd nálunk kollégádat, mert a Design Kutatás képzés végzett hallgatója képes lesz:

  • design kutatási projektet megtervezni és megvalósítani; 
  • kvalitatív kutatási módszereket alkalmazni (például mélyinterjú); 
  • kvantitatív kutatási módszereket alkalmazni (például kérdőív); 
  • kutatási eredményeket a csapat számára prezentálni és a következő lépéseket meghatározni.

Design Thinking vagy Design Kutatás képzésre jelentkezzek? 

Érdemes mindenképpen a Design Kutatás képzéssel kezdeni a „design fejlődésünket”! Hiszen az élményalapú termék- és szolgáltatásfejlesztés akkor tud igazán ügyfélközpontú lenni, és akkor tudjátok elkerülni a felesleges vargabetűket, ha mindig a kutatással kezditek a fejlesztési folyamatot. Így az általunk javasolt sorrend: 

Desing Kutatás -> Design Thinking 

Ha korábban elvégezted a Design Thinking képzésünket, akkor pedig mindenképpen érdemes utólag elvégezni a Design Kutatást is! Így válik majd teljessé az eszköztárad. 

Itt olvashatsz bővebben Design Thinking képzésünkről: 

Design Thinking

 

Szakértők

Bogár Bence
Élménytervező, Holisztik Design
https://hu.linkedin.com/in/bncbgr

Bence élménytervezőként kíváncsi csapatoknak segít hasznos, jól használható és szerethető szolgáltatások tervezésében. Mindeközben pedig azt kutatja, hogy az embereket miként motiválja, illetve manipulálja a design ereje. Korábban a Kitchen Budapest startup programjának vezetőjeként, a Mobil- és SocialPiknik társszervezőjeként, illetve a Colabs társalapítójaként kereste az ötlet, a csapat és a megvalósítás kapcsolatait, vagyis a sikeres startupok receptjét.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2020/12/bogar.bence_.jpg

Bogár Bence

Élménytervező, Holisztik Design

Kinek ajánljuk?

  • Az üzlet, technológia vagy marketing területről érkező termék- és szolgáltatásfejlesztéssel foglalkozó szakembereknek, menedzsereknek, középvezetőknek.  
  • Hasznos lehet olyan designerek számára is, akik eddig kizárólag digitális területen tevékenykedtek. 
  • Üzleti oldalon azoknak ajánljuk, akik új termék és szolgáltatás megvalósításán dolgoznak. Segít a projekt megvalósítási kockázatainak csökkentésében. 
  • Marketing oldalon azoknak, akik szeretnék a piacra lépést új tudással és információkkal támogatni. Segít a kampánytervezésben. 
  • Designer oldalon olyan User Experience (UX), Customer Experience (CX), User Interface (UI) szakemebereknek, akik a tervezés mellett szeretnék bővíteni a tudásukat kutatási területen is. Segít a tervezés minőségének javításában. 
  • PM (projektmenedzser) oldalon azoknak, akik szeretnék csökkenteni a projektjeik meg nem valósulási kockázatát. Segít a belső és külső kihívások összegyűjtésében és rangsorolásában. 
  • PO (product owner) oldalon azoknak, akik szeretnének ügyfélélményoldalon fejleszteni a projektjeik minőségén. Segít az ügyfelek részletes megismerésében. 
  • Közép- és felsővezető oldalon azoknak, akik szeretnék átfogóan megismerni az ügyfeleik vágyait és szükségeit. Segít a stratégiatervezésben.  

A képzés tematikája


  • A képzés első alkalmán egy rövid interaktív elméleti bevezető segítségével megismerkedünk a design kutatás módszertani alapjaival, ráhangolódunk a megközelítésre, majd kiválasztunk egy projektet, amin a képzés teljes ideje alatt dolgozni fogunk 3-4 fős projektcsapatokban. Ezt követően bele is vetjük magunkat a design kutatás eszköztárába: megismerjük a téma kapcsán ismert nemzetközi best practise-eket, mert ezek segítségével kerülhetjük el, hogy újra kitaláljuk azt, ami már létezik (trendelemzés), majd megismerjük a konkurenseink működésének előnyeit és hátrányait, tanulva mások versenyelőnyeiből és -hátrányaiból (versenytárselemzés). ​

     


  • A képzés második alkalmán két kulcsfontosságú eszközt fogunk megismerni. Az egyik a stakeholder interjú, ami azt a célt szolgálja, hogy megismerjük a projektszponzorok elvárásait és a projektben vállalt szerepük mértékét, és megtaláljuk a projekt legelhivatottabb támogatóit. A másik eszköz az ügyfélinterjú, melynek célja, hogy kvalitatív, minőségi információkat gyűjtsünk az ügyfelek viselkedéséről, vágyairól, szükségleteiről, mely információk segítenek az empatizálásban.

     


  • A harmadik képzési alkalmon az egyik legismertebb és legelterjedtebb kvantitatív eszköz, az ügyfélkérdőív segítségével ismerjük meg az ügyfeleink viselkedését, vágyait, szükségleteit, megerősítve vagy megcáfolva az ügyfélinterjúk eredményét. Kitérünk az etnográf kutatás eszköztárára is, mely azt teszi lehetővé, hogy megismerjük az ügyfeleink viselkedését anélkül, hogy befolyásolnánk őket a cselekedeteikben. Az etnográf kutatás eredményeivel kiegészítjük az ügyfélinterjúk és -kérdőívek eredményeit. ​

     


  • A design kutatás egyik kulcseleme az eredmények implementálása. Ezen az alkalmon megvizsgáljuk, hogy a megismert design kutatási eszközök miként ültethetők át a résztvevők által képviselt cégekbe, vállalkozásokba, és hogy milyen konkrét kihívásokra számíthat az adott szervezet az eszközök beépítése, implementációja, és a kutatási eredmények elemzése során. ​

     


  • A képzés +1, ötödik alkalma egy utókövetés lesz. A résztvevőknek lesz néhány hetük, hogy saját környezetükben próbáljanak ki 1-1 design kutatási eszközt. Az utókövető alkalmon megosztjuk az eszközök használatával kapcsolatos tapasztalatainkat, mindazokat a módszertani vagy éppen humán kihívásokat, melyek egy-egy eszköz implementációja során felmerülhetnek.​

     

Miért minket válassz?

  • Módszertan és tudás mellett szemléletet és kontextust is adunk képzéseinken. Arra buzdítunk ezzel, hogy teszteld az eszköztárad határait, állj kritikusan az új ismeretekhez, és értsd meg, melyik módszer mikor alkalmazható.
  • A legjobb hazai szakemberekkel dolgozunk, akiknek komoly üzleti vagy világszínvonalú akadémiai múltja van azon a területen, amelyen oktat.
  • A nyílt képzések mellett évek óta vállalati tanácsadással, agilis és digitális transzformációval foglalkozunk a legkülönbözőbb szervezeteknél, ezért valós képünk van arról, milyen munkaerőpiaci igényeik vannak a vállalatoknak.
  • Szenvedélyünk az oktatás-fejlesztés, ezért tíz éve dolgozunk azon, hogy szakemberekből, érdeklődőkből, gondolkodókból álló kreatív, tenni akaró közösséget formáljunk, több mint ezer fős alumni és oktatói közösségünk is ezt bizonyítja.


A képzés részletei

4 x 4 óra workshop hétfőtől csütörtökig délelőtt + 4 óra utókövetés, összesen 20 óra*

a képzés indulása:
Zártkörű céges képzésformában, megbeszélés alapján
helyszín:
CEU Budapest

1051 Budapest, Nádor utca 15.

részvételi díj:
279.000 Ft + Áfa
Juhász Dániel Ügyfélkapcsolati munkatárs
Érdeklődöm!

* a változtatás jogát fenntartjuk

Kedvezmények

Kedvezményt biztosítunk a részvételi díjból az alábbi esetekben:

  • Csoportos jelentkezés (4 vagy több fő): 10% kedvezmény
  • Alumni tagként: 15% kedvezmény

Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!

Igény esetén egyedi vállalati képzést is adunk, árajánlatért keresd kapcsolattartónkat!

Hasznos információk

Minimum létszám

A képzésünket csak megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el.

Egyedi ajánlat

Igény esetén egyedi vállalati képzést is adunk, árajánlatért keresd kapcsolattartónkat!

Nyilvántartási szám

B/2020/001149



Akik minket választottak