Online

E-kereskedelem

Az elmúlt években látványos növekedési pályán van az e-kereskedelmi (e-commerce) forgalom. A növekedéssel párhuzamosan több szegmensben megjelentek a hazai piacon dinamikus, regionális szereplők, akik – mire a hazai szereplők magukhoz tértek – profin felszippantották a kereslet egy jelentős részét. A lemaradás oka részben digitalizációs, részben a hazai kereskedelmi kultúrában keresendő, ami 5-10 éven belül behozhatatlan hátrányokat eredményezhet. A challengerek nagy részének soha nem is volt offline boltja, nem kellett régi struktúrákat lebontaniuk és átszervezniük, ez pedig komoly lépéselőnyt jelent nekik.

A könyvkereskedelem után az elektronika, a játékok, a fashion, majd a drogéria, újabban az élelmiszer, most pedig az építőanyag / DIY szegmensekben is a forgalom egyre jelentősebb hányada zajlik az online térben. Mivel az e-kereskedelem a klasszikus kereskedelmi hálózatokhoz képest sokkal jobban skálázható, ezért kívülről sokaknak úgy tűnik, hogy az e-commerce egy olcsó és gyors megoldást jelent a saját retail-piaci részesedésük megőrzéséhez, majd megsokszorozásához. Őket sajnos ki kell ábrándítsuk: bár igaz, hogy egy e-kereskedelmi vállalkozásban a növekedési potenciál óriási, de folyamatos fejlesztést és invesztíciót követel meg.

Kinek ajánljuk?

A képzést elsősorban vállalati döntéshozóknak (CEO-knak, board tagoknak, döntéselőkészítő középvezetőknek, sőt C-2, C-3 szintű vezetőknek) ajánljuk, olyan cégeknek, akik 1-5 milliárdos online forgalmat szeretnének elérni a következő évben vagy akár külföldi piacokon terjeszkednének.

Továbbá olyanoknak, akik:

  • értik, hogy az e-kereskedelem nagyon más, mint a hagyományos kereskedelem;
  • szeretnének egy többmilliárdos árbevételű e-kereskedelmi hálózatot felépíteni, de belátják, hogy az e-kereskedelem és a hozzá kapcsolódó logisztika folyamatos fejlesztéssel jár, és hajlandók ezért a margin legalább 5%-át évente üzemeltetésre, fejlesztésre fordítani;
  • ambiciózusak, régiós babérokra, milliárdos volumenre törnek és hosszú távú megtérülésben tudnak gondolkodni;
  • tisztában vannak azzal, hogy az e-kereskedelem nem csupán egy új csatornát jelent, hanem a teljes üzleti modell stratégiai és technológiai átgondolását, átszervezését követeli meg.

Kinek nem ajánljuk?

  • azoknak, akik egy kisforgalmú saját webshop indításán gondolkodnak,
  • azoknak, akik 1-2 fős projektként tekintenek az e-kereskedelemre,
  • azoknak, akik nem szeretnének az e-kereskedelmi építkezés során hozzányúlni a marketing, HR, sales stratégiájukhoz, ügyfélmenedzsmenthez, logisztikához, informatikához, pénzügyi rendszereikhez és a vállalati kultúrához.

A szemünk előtt osztják újra a lapokat a retail piacon, ha szeretnéd, hogy jusson nektek is, várunk az e-kereskedelem képzésünkön.

Néhány további tudnivaló:

A képzésen kizárólag gyakorló szakemberek oktatnak, akik aktívan vettek/vesznek részt e-kereskedelmi vállalkozás(ok) felépítésében és működtetésében. Napi szintű tapasztalatokat osztanak meg a hallgatókkal a tervezés és az üzemeltetés kihívásai kapcsán, gyakorlati fókusszal.

A képzés részeként minden hallgatónak 2 órányi egyéni konzultációs lehetőséget biztosítunk, melyben saját vállalatával kapcsolatos kihívásokat négyszemközt is át tudja beszélni a szakértőinkkel.

A képzés vizsgával zárul, ahol a hallgatónak egy saját vagy fiktív e-commerce bevezetési/fejlesztési projektet kell bemutatni. Minden hallgató személyreszabott visszajelzést és fejlesztési javaslatokat kap a vizsgát vezető szakmai bizottságtól. Amennyiben a bemutatott a projekt üzletileg érzékeny adatokat, stratégiát tartalmaz, lehetőség van a hallgatónak titkosított vizsgát kérni.

 

A képzés tematikája adott, de a hallgatói összetétel mentén képzésenként eltérő szektorspecifikus esettanulmányokkal készülünk.

 

A KÉPZÉS SZAKMAI PARTNEREI:

All logos

A képzés tematikája

  • Mit kell tudni a hazai és a régiós e-commerce piacról? Kik az aktuális és kik a potenciális nagyágyúk? Kik a potenciális lemaradók? Milyen elmozdulásokat tudunk előrejelezni a trendek alapján? Az operatív tudnivalók és a gyors bemutatkozás után az e-kereskedelmi piac hazai sajátosságait, mozgásait fogjuk közösen megvizsgálni különös tekintettel a hallgatók által képviselt szektorokra.

    • Pintér Róbert Képzésvezető, üzletfejlesztési igazgató (Reacty Digital)
      E-kereskedelmi körkép
    • Román Gergely
      E-kereskedelmi igazgató (Decathlon)
      webáruházi esettanulmány 1.: A Decathlon (e)-kereskedelmi tapasztalatai a közelmúltból

  • Mivel jár az e-kereskedelem elindítása c-level szinten? Milyen alapvető átalakításokat kell eszközölni az üzleti modellben, a stratégiában, a folyamatokban, és az árazásban? Egyáltalán, hogy érdemes megtervezni a piacralépést? Ezt követően webáruházi esettanulmányok segítségével végignézzük az építkezés klasszikus vezetői kihívásait, buktatóit és titkait.

    • Donáth Fruzsina
      Head of Business Development / tanácsadó (PriceKit) (ex Mall.hu, ex-Bónusz Brigád, ex-Smartcommerce Consulting) / Smartcommerce Consulting)
      Alapvető változások az üzleti modellben, stratégiában, folyamatokban, piacralépés tervezése - 1. rész
    • Petrezselyem Péter
      Tanácsadó (Smartcommerce Consulting)
      Alapvető változások az üzleti modellben, stratégiában, folyamatokban, piacralépés tervezése - 2. rész

  • Mi az, amit a webshopokhoz kapcsolódó IT rendszerekről tudni érdemes? Mire érdemes figyelni az integráció során? Mire jó a saját bolt és mire a marketplace, hogy érdemes ezt a dilemmát eldönteni? Technológiai fejtágítás erős üzleti fókusszal.

    • Ocskay László Ügyvezető (OANDER)
      Unified Commerce - Vállalati webshopok, integráció és automatizáció az egységesített kereskedelemért
    • Roskó Dávid Integrációs szakértő (OANDER)
      Automatizáció – avagy a leghatékonyabb pénz és idő spórolás

  • „Az e-kereskedelem marketing az egészen más.” Na de pontosan miben? Milyen platformok, üzenetek és szakemberek kellenek egy erős e-commerce marketing gépezethez? Milyen büdzsében érdemes gondolkodni?

    • Hernádi Gábor
      Ügyvezető (HD marketing)
      Hirdetés és marketing - 1. rész
    • Dunder Krisztián
      Társtulajdonos, ügyvezető (Growww Digital)
      Hirdetés és marketing - 2. rész

  • Hogy lehet a rendelkezésre álló, soha nem látott méretű ügyféladatot jól használni? Milyen ügyfélélmény-mérés létezik az ötcsillagon túl?

    • Komándi Krisztián
      Stratégiai és behavioural science tanácsadó
      Ügyfélélmény
    • Burka Szilvia
      Marketing- és Online Szolgáltatások Igazgató (Praktiker)
      webáruházi esettanulmány 2.

  • Milyen payment trendek várhatók az e-commerce piacon -mi marad és mi megy?
    • Horváth Attila
      CEO (BigFish Payment Gateway)
      Fizetési platform
    • Papp Máté
      Marketplace Director (eMAG)
      Saját bolt és / vagy marketplace

  • Az ügyfelek 90%-a elégedett, ha a termék elérhető, időben, sértetlen állapotban és „jó áron” kerül kiszállításra. Átlátható raktárkészlet és gördülékeny kiszállítási rendszer nélkül minden új belépő döbbentően hamar elvérzik ezen a piacon. Mekkora méretig működik a „házon belül megoldom” stratégia? Mi az, amit egy logisztikai partner vagy egy WMS (warehouse management systems) kiválasztásakor mérlegelni érdemes?
    • Fülöp Szabolcs CEO (Trans-Sped)
      raktározás és kiszállítás
    • Perényi András CEO (Webshippy)
      fulfillment és WMS

  • Levezetésképp két átfogó e-commerce-bevezetési esettanulmányon keresztül közösen végignézzük, hogy a képzésen tanultak hol és hogyan jelennek meg a hazai piac 1-1 prominens szereplője esetén.
    • Őri Gergely
      Ügyvezető Modell és Hobby Kft. – JátékNet
      webáruházi esettanulmány 3.
    • Kobza András LifeStyleShop.hu alapító és vezető.
      webáruházi esettanulmány 4.

  • A képzés utolsó alkalmán a hallgatók 5 percben egy saját vagy fiktív e-commerce bevezetési/fejlesztési projektet mutatnak be, erre személyreszabott visszajelzést és fejlesztési javaslatokat kapnak a szakmai bizottságtól. Amennyiben a bemutatott projekt üzletileg érzékeny adatokat, stratégiát tartalmaz, lehetőség van a hallgatónak titkosított vizsgát kérni.

Miért minket válassz?

  • Módszertan és tudás mellett szemléletet és kontextust is adunk képzéseinken. Arra buzdítunk ezzel, hogy teszteld az eszköztárad határait, állj kritikusan az új ismeretekhez, és értsd meg, melyik módszer mikor alkalmazható.
  • A legjobb hazai szakemberekkel dolgozunk, akiknek komoly üzleti vagy világszínvonalú akadémiai múltja van azon a területen, amelyen oktat.
  • A nyílt képzések mellett évek óta vállalati tanácsadással, agilis és digitális transzformációval foglalkozunk a legkülönbözőbb szervezeteknél, ezért valós képünk van arról, milyen munkaerőpiaci igényeik vannak a vállalatoknak.
  • Szenvedélyünk az oktatás-fejlesztés, ezért tíz éve dolgozunk azon, hogy szakemberekből, érdeklődőkből, gondolkodókból álló kreatív, tenni akaró közösséget formáljunk, több mint ezer fős alumni és oktatói közösségünk is ezt bizonyítja.


A képzés részletei

8+1 alkalom, 27 óra

a képzés indulása:
2022. január 26.
képzési alkalmak:
szerdánként

09-12 óra között

helyszín:
CEU Budapest és/vagy Zoom Meeting
részvételi díj:
340.000 Ft + ÁFA
Tóth Kata Termékfejlesztési vezető
Érdeklődöm! Jelentkezem!

* a változtatás jogát fenntartjuk

Kedvezmények

Kedvezményt biztosítunk a részvételi díjból az alábbi esetekben:

  • Csoportos jelentkezés (4 vagy több fő): 10% kedvezmény.
  • Alumni tagként: 15% kedvezmény.

Az egyes kedvezmények nem vonhatók össze!

Minimum létszám

A képzésünket csak megfelelő számú jelentkező esetén indítjuk el. Az adott képzési formát (live online/tantermi) is abban az esetben indítjuk el, ha az adott képzési formára megfelelő számú érdeklődő jelentkezik.

Nyilvántartási szám

B/2020/001149



Ajánlott képzéseink

Agilis vezetők a digitális korban

2 félév, 18 alkalom, 72 óra*
Képzés indulás: 2021. október 28.

Egy agilis gondolkodású vezető érti a felforgató innováció természetét, időben felismeri a jelenlegi értékláncát átíró új versenytársakat, és megragadja a technológiában rejlő lehetőségeket.

Digitális Innováció

6 alkalom, 24 óra
Képzés indulás: 2021. október 15.

Tekints a piacon megjelenő felforgató digitális technológiákra lehetőségként! Ha te is a saját oldaladra állítod a legújabb technológiákat, akkor nem maradsz le a versenyben, sőt, a verseny élére állhatsz. Ebben segít téged a Digitális Innováció képzés. 

Intelligent Marketing

2 félév, 17 alkalom, 68 óra*
Képzés indulás: 2021. november 3.

Az újkori marketingszakemberek feladata komplex: egyszerre van szükségük az ügyfélközpontú marketingmegközelítés széles megértésére, folyamatosan változó marketing technology ismeretekre és mély tudásra egyes szakterületeken. Specialistából kell T-tudású szakemberré válniuk – ebben támogatja őket a mi képzésünk.




Akik minket választottak