Ügyfélorientált vállalat

Ügyfélérték megértése

Milyen az ügyfélorientált vállalat? 

Az ügyfélorientált vállalat fókusza az értékteremtés folyamatos és rendíttethetetlen fejlesztése, amely a vállalat minden döntési szintjén és minden munkatársi tevékenységében megjelenik.

Miért fontos, hogy egy vállalat ügyfélorientált legyen? 

Az egyre erősödő verseny és a gyors technológiai fejlődés átalakítja az értékláncokat. A fokozódó versenyben azon vállalatoknak van esélyük sikerre, akik felismerik, hogy csak akkor tudnak lépést tartani a változásokkal, ha a vállalat összes emberi erőforrása a maga szintjén minden nap részt vesz ebben az adaptációs folyamatban. 

Érdekel a módszer!

    Mik a főbb lépései? 

    1. A vállalat dolgozóinak, de elsősorban vezetésének meg kell értenie a vállalat értékteremtésének alapjait – értékteremtő tevékenység, az értékteremtéshez szükséges tevékenység és a nem értékteremtő tevékenységek. 
    2. Az értékteremtési koncepcióra alapuló stratégia kialakítási és végrehajtási eszközeinek, a napi működést javítóa termékfejlesztési és az üzletfejlesztésmunkaszervezési szemlélet és módszerek kialakítása.
    3. Az ügyfélkapcsolat tervezésének szisztematikus módszerének kialakítása.

    A fenti eszközrendszerbe 2 órás előadás + Q&A ad betekintést, mely alapján a ki lehet választani a vállalat működésfejlesztési területeit. 

    Milyen eredményt várhatunk tőle?

    Hatékonyabb működést, gyorsabb termékfejlesztést, eredményesebb innovációs tevékenységet. 

    Tipikus kérdések: 

    • Mik a legtipikusabb gátjai az ügyfélorientált működés kiépítésének? 
      A legnagyobb fékezőerő a hagyományos hierarchiára épülő vállalatvezetési kultúra. Ebben a rendszerben a vezetés pozícióját az információ, az elkölthető büdzsé és a vezetett emberek száma jelképezi – melyek az ügyfélérték-teremtés szempontjából nem relevánsak. Az ügyfélorientált vállalat a hagyományos vállalati piramist megfordítja, és azon dolgozik, hogy az értékteremtésben résztvevő munkatársak a lehető leghatékonyabban működtessék, javítsák és fejlesszék az értékáramot. 
    • Van-e a fent említett elemek közt hangsúlyeltolódás iparágak szerint? 
      Az alapszemlélet mindenütt ugyanaz, a gyorsan változó/digitalizálódó iparágakban a termékfejlesztés és új üzletfejlesztés szerepe hangsúlyosabb, a lassabb iparágakban a hatékonyság javítása a fő fókusz. 
    • Kinek érdemes részt venni a fenti előadásokon? 
      Az előadások középvezetőknek és fejlesztésben résztvevő munkatársak számára előnyös. Felsővezetők számára a Bimodális vállalat 2 napos workshopot ajánljuk, az előadások mellett a vállalat konkrét helyzetére és feladataira levetítve, a vezetési dilemmákra reflektálva határozzunk meg a lehetséges fejlesztési irányokat. 

Érdekel a módszer!



Keresd szakértőnket

Vityi Péter Partner, szenior stratégia és digitalizációs szakértő
Írjon nekünk!