Barion Pixel

5 jel, hogy a szervezetednek már semmi szüksége a Design Thinking bevezetésére

2022 március 1.

Bogár Bence, a KÜRT Akadémia szakértője átfogó betekintést adott a Design Thinking módszertanáról. Természetesen semmilyen szervezet nem működik zökkenőmentesen, de ha az az 5 dolog, amit összegyűjtöttünk nektek a Design Thinking módszertanából, nálatok megvalósul, akkor jó úton jártok.

1. Tudatosan (vagy akaratlanul) csupán jó élményeket szereztek egymásnak

Mindannyian designerek vagyunk és egész életünkben élményeket szerzünk egymásnak. Ezek az élmények részünkké válnak, és ezekből kiindulva hozzuk meg későbbi döntéseinket, legyen szó személyes vagy üzleti kérdésről. A Design Thinking olyan projektfejlesztési módszertan, amely nemcsak az ügyfelek, de a munkavállalók mindennapi élményeire is fókuszál. Hosszú távon nincs olyan szervezet, amely jól ki tudná szolgálni ügyfelei igényeit, ha a munkavállalók boldogtalanok. Nagyon fontos a munkakörnyezet és a kollégák közötti kapcsolat, a cég kultúrája és a vezetők hozzáállása. Egy jól működő szervezetben az alkalmazottak szabadon kísérletezhetnek és dolgozhatnak. A menedzserek ezt a munkát megpróbálják egyensúlyba hozni a vezetői elvárásokkal, a vezetők pedig elég teret és felhatalmazást biztosítanak az eredményes munkához.

2. Mindenki ott ül a “szekéren”

A Design Thinking elhozza a józan paraszti ész reneszánszát. A 21. században egy üzlet akkor működik jól, ha a különböző területek különböző nézőpontból tudják megközelíteni a kihívásokat, és együtt tudnak megoldást találni rá. Fontos a munkafolyamat interdiszciplinaritása, hogy mindenki ott ülhessen az asztalnál, aki előre viheti a gondolkodást. Figyelembe kell venni az ügyfelek igényeit, az üzleti elvárásokat, a technológiai lehetőségeket és a kommunikációs eszközöket is. Az életben túl gyakran feladatokat oldunk meg problémák helyett. Elfolyik az idő meetingeken, nem tudunk hatékonyan kommunikálni, a bürokrácia miatt elmarad a problémák diagnosztizálása, és csak utasításokat követünk, amelyeket valaki leküldött az elefántcsonttoronyból. A Design Thinking alkalmazásával a valódi problémák hatékony felderítésével valódi megoldásokat találhatnak a szervezetek.

3. Már mindent tudtok erről a diagramról és a különböző designer típusokról

 Miért fontos, hogy egy új stratégia kidolgozását mindenképpen megelőzze egy előzetes kutatás? Ti mindig visszaléptek és újraterveztek, ha valamiről kiderül, hogy rosszul működik? Minden design lépcsőfoknak megvan a maga funkciója egy termék vagy élmény meghatározásában, legyen szó megjelenésről, használhatóságról, hatékonyságról, fenntarthatóságról vagy hasznosságról. Ha minőségi szolgáltatást vagy terméket készítünk, akkor rendkívül fontos, hogy az ábrán látható folyamat minden részét megértsük és jól tudjuk alkalmazni.

4. Ha valami nem úgy alakul, ahogy terveztétek, kijavítjátok, ahelyett, hogy “majd menetközben megjavulna”

Emberek vagyunk és nem számítógépek, ezért sokszor alakul úgy, hogy elsőre valami nem úgy sikerül, ahogy azt terveztük. Az iteratív működés szépsége, hogy ezzel nincsen semmi baj. Merjünk kísérletezni, kérdezni, megkérdőjelezni, visszamenni, jobban csinálni. Természetesen egy cég működésében az analitikus célok és a kézzelfogható eredmények legalább olyan fontosak, mint a belső kultúra és a misszió. Ha valahova szeretnénk eljutni, definiálnunk kell a végcélt, ami időnként kellemetlen is lehet, hiszen egyértelművé válik, ha nem sikerül elérnünk. Azonban ez a fajta tisztánlátás és saját hibáink beismerése hosszútávon sokkal kifizetődőbb, mint csak vakon követni egy folyamatot.

5. Az empátia és a kollaboráció van a középpontban

Az empátia az emberi kollaboráció alapja. Amikor képesek vagyunk belehelyezkedni egy másik ember helyzetébe és az ő pozíciójából értelmezni és átérezni a helyzetét, új perspektívák nyílnak meg előttünk. Miért érdemes egymás élményeivel foglalkoznunk? Mert a következő 5-10 év egyik meghatározó piaci versenyelőnye az ügyfélélmény lesz. Miért érdemes Design Thinkinggel foglalkozni? Mert egy jó módszertan a munkavállalói és ügyfélélmény létrehozásra.

Ha ez az 5 szempont eredményesen megvalósul a cégetekben, gratulálunk, már profik vagytok a Design Thinking terén. Azonban, ha úgy érzitek bármelyik ponton szeretnétek még fejlődni, mélyebb megértést szerezni, illetve vannak még kérdésitek a módszertan és annak alkalmazása kapcsán, akkor szeretettel várunk benneteket is a következő képzésünkön. A Design Thinking a jövő csatornája. Csatlakozol?

Érdekel a Design Thinking képzés

2022 március 1.

Hozzászólások