Hatszemszög – A CUKISÁG FAKTOR

Hatszemszög – A cukiság faktor

tudomány, művészet, gazdaság

Időpont: 2023. szeptember 28., 18:00-19:30

Helyszín: Ludwig Múzeum, 1. emelet, Auditórium (Előadóterem)

A Ludwig Múzeum és a KÜRT Akadémia közös programsorozata

A Ludwig Múzeum és a KÜRT Akadémia közös programsorozatában arra vállalkozunk, hogy egy-egy kiállítás központi témáját hatszemszögből világítsuk meg. Vajon hogyan látják a tudomány, a művészet és a gazdaság szereplői ugyanazt a témát, társadalmi jelenséget? Vajon vannak-e közös metszetek szemléletmódjukban, gondolkodásukban, eszközeikben? Meghívott vendégeink 10-10 perces előadásban foglalják össze a kiállításhoz kapcsolódó gondolataikat, majd ezt követően közös beszélgetés során érjük tetten a hatszemszögben rejlő összefonódásokat - vagy éppen eltéréseket.

Az előadáson való részvétel ingyenes, de a férőhelyek száma limitált, így a részvételt regisztrációhoz kötjük!

Regisztrálok!

 

8. ALKALOM: A cukiság faktor

A kortárs művészetben egyre jobban terjedő tendencia a “cukiság”, melynek során a művészek alkotásaikban előszeretettel emelik be és gondolják újra a kilencvenes évek rajzfilmfiguráit.

A Ludwig Múzeumban kiállított, több mint 30 művész alkotása játékos módon, humorral és (ön)iróniával közelít a társadalmakat érintő globális vagy mindennapi problémákhoz.

Szeptemberi eseményünkön Tari Annamária klinikai szakpszichológussal, pszichoterapeutával, generáció kutatóval, Nemes Márton festőművésszel, és Pőcze Balázzsal, a Mito Group alapítójával, kreatívigazgatójával beszélgetünk a cukiság jelenségének társadalmi terjedéséről. A pszichológia szempontjából felmerül a kérdés, miért van egyre nagyobb szükségünk a cuki dolgokra, miért terjed (ha terjed) az infantilizmus? Ez generáció specifikus, vagy pont a Mickey egeres pólók mentén tud egy Z generációs és egy Y vagy Baby Boomer kapcsolódni? A művészet nagy kérdése a jelenség kapcsán: vajon tényleg csak megkérdőjelezzük a giccset ezáltal, és az irónia/önirónia eszközével élünk? Vagy lehet, hogy inkább egyszerűen értelmezhető, könnyen befogadható alkotásokra van már csak igény? Üzleti oldalról érdekes megfigyelni, miért és hogyan veszik át a márkák a trendet, és vajon miért lesz kelendőbb valami, ha megszórjuk cukorral? Valóban szükség van erre? A kiállításhoz kapcsolódó beszélgetésből kiderül.

A Hatszemszög – Cukiság faktor című esemény a Cukiság Faktor című kiállításhoz kapcsolódik.

Az esemény házigazdája, a beszélgetés moderátora: Tóth Kata, a KÜRT Akadémia Termékfejlesztési vezetője


A Hatszemszög 3 vendégéről bővebben:

TUDOMÁNY

Tari Annamária, Klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, pszichoanalitikus

Tari Annamária szakterülete az Információs Kor és fogyasztói társadalom együttes hatásának pszichológiai, érzelmi és attitűdbeli következménye az Y és Z és Alfa generációra.

2011 óta 7 kötetet jegyez, utolsóként a Pillanatnyi boldogságok jelent meg 2021-ben, melyekben azon jelenségeket értelmezi, amik hátterében az információtechnológia fejlődése és térhódítása kimutatható a generációs különbségekben és az online élet személyiségre ható változásaiban.

Jelenleg egy új kötete van előkészületben, mely a XXI. századi szorongásokat, érzelmi változásokat és a mesterséges intelligencia megjelenésével kapcsolatos érzelmeket elemzi majd. Tari Annamária generációs kutatásai jól kapcsolódnak a Ludwig múzeum új kiállításához.

 

MŰVÉSZET

Nemes Márton, Kortárs festőművész

Formatervezést és festészetet tanult Budapesten, majd képzőművészeti mesterdiplomáját Londonban, Chelsea Collage of Art-ban végezte. Munkái festészeti indíttatásúak, de hamar túllépett a klasszikus médium keretein: a kép mint olyan érdekelte azokkal a vizuális hatásokkal, amik napjaink vibráló környezetét jellemzik. Ismert szereplője a hazai és nemzetközi művészeti szcénának, munkáit számos galériában (acb Galéria; Fold Galéria, London; Annka17. Kultys Galéria, London és Deák Erika Galéria és közintézményben (Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Modem, Debrecen; Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár; Paksi Képtár, Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros) állították már ki. A Ludwig Múzeum gyűjteményében található Holnap13 (2019) című művével az Esterházy Művészeti Díj (2019) és a  Helyiérték - új szerzemények című kiállításokon (2022) találkozhatott a nagyközönség. New Yorkban és Budapesten él és dolgozik.

 

GAZDASÁG

Pőcze Balázs, Alapító, kreatívigazgató, Mito

A Mito egyik alapítója, kreatívigazgatója. Békásmegyeren nőtt fel, általában melegítőben járt iskolába. Gyerekként a C3-ban és a Műcsarnokban internetezett, füzetbe gyűjtötte a kedvenc website-jait. A legjobbakat ki is nyomtatta.

Közel tíz évig tévézett; szerkesztőként, riporterként, műsorvezetőként dolgozott a három nagy csatornánál. Volt szövegíró a Hey-nél és vezető szerkesztő a Sanoma Budapest online divíziójában, az alapítás óta pedig a Mito kreatív csapatát vezeti. Pőcze Balázs az üzleti élet, ezen belül a márkák világának szemszögét hozza be témánkhoz: mennyire ment el a cukiság felé a kommunikáció és a marketing? Mik a határok, van-e benne önirónia, önkritika, önreflexió?

Regisztrálok!

 

Szakértők

Bozó Szabolcs
Kortárs festőművész

Jelenleg Londonban élő, sikeres fiatal magyar festőművész. Képeihez gyakran választ rajzfilmes karaktereket, melyeket gyermekkorában nézett, arra használva figuráit, hogy egyfajta gyermeki örömöt fejezzen ki velük. A hurráoptimizmus helyett azonban mindez a tragikomikum felől közelít, műveibe bekúszik a szomorúság, az elszigeteltség, és az ember elidegenedése az egyre digitalizálódó világban. Bozó Szabolcsnak volt már önálló kiállítása Pekingben, Londonban, Sanghajiban, Brüsszelben, Palma de Mallorcán, idén New Yorkban is bemutatkozik. Képregényszerű festményei üzleti szempontból is sikeresek.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2023/08/Képernyőkép-2023-08-04-111626.png

Bozó Szabolcs

Kortárs festőművész

Tari Annamária
Klinikai pszichológus, pszichoterapeuta

Tari Annamária klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta és pszichoanalitikus, akinek egyik kedvenc szakterülete a fogyasztói társadalom és annak hatása az Y és Z generációra.

2011-ben jelent meg Z generáció című könyve, melyet azóta követett a Ki a fontos : Én vagy Én? (2013), a Generációk online (2015), és a Bátor generációk (2017) című kötet, amelyekben arról ír, hogy mint minden új generáció megjelenése, a Z és Alfa generáció is változásokat fog elindítani a különböző társadalmi és vállalati rendszerekben, így a munka világában is.

Jelenleg egy új kötete van előkészületben, mely a társadalmi nárcizmus és a digitális generációk időkezelésével, érzelmi jellemzőivel foglalkozik.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/tari-annamaria.jpg

Tari Annamária

Klinikai pszichológus, pszichoterapeuta

Pőcze Balázs
Alapító, kreatívigazgató, Mito
https://www.linkedin.com/in/balaazs/

A Mito egyik alapítója, kreatívigazgatója. Békásmegyeren nőtt fel, általában melegítőben járt iskolába. Gyerekként a C3-ban és a Műcsarnokban internetezett, füzetbe gyűjtötte a kedvenc website-jait. A legjobbakat ki is nyomtatta.

Közel tíz évig tévézett; szerkesztőként, riporterként, műsorvezetőként dolgozott a három nagy csatornánál. Volt szövegíró a Hey-nél és vezető szerkesztő a Sanoma Budapest online divíziójában, az alapítás óta pedig a Mito kreatív csapatát vezeti.

https://kurtakademia.hu/wp-content/uploads/2019/08/pocze-balazs.jpg

Pőcze Balázs

Alapító, kreatívigazgató, Mito



Ajánlott képzéseink