„A marketing mindennek az alfája és omegája”

2021 május 11.

Interjú Piroska Énával, aki tapasztalt marketingvezetőként végezte el Intelligent Marketing képzésünket

A marketinghez mindenki is ért – ezért fontos, hogy egy marketing szakember megfogható és vitathatatlan érveket kapjon munkájához. Piroska Éna, aki egy pénzügyi vállalat marketingvezetőjeként dolgozik, a képzés egyik leghasznosabb elemének a Business Modell Canvas eszközét találta, ami más területek számára is segít megfoghatóvá tenni a marketing területét. Ami azért is fontos fegyvertény egy vállalatnál, mert a marketing a motorja a fejlődésnek, marketing nélkül szinte lehetetlen elérni az üzleti célokat – vallja Éna. Interjúkban mesél arról is, hogy miért hasznos újoncoknak és tapasztalt szakembereknek egyaránt a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése.

Pénzügyi területről érkeztél – melyek azok a szakmai kihívások, amelyek miatt úgy döntöttél, belevágsz az Intelligent Marketing képzésünkbe?

Az egyik legnagyobb kihívás számomra, amivel marketingesként folyamatosan találkozom, az a szemlélet, amit sok (nem marketinges) kolléga előszeretettel gyakorol: „mindenki is ért a marketinghez”. Egy ilyen környezetben nagyon fontos, hogy hiteles szakemberként, a legfelkészültebb módon tudjam képviselni a szakmámat. A marketing egyik szépsége, hogy a kreativitás mellett igazi érvelő és tárgyalási szakemberré kell válnunk. Kifejezetten élvezem ezt a fejlődést. Sosem unatkozik az ember. A legmagasabb szakmai felkészültség mellett, amihez a képzés nagyban hozzájárult, nálam nagyon fontos, hogy a vezérigazgatóval és vezetőkkel folytatott egyeztetéseim során a kellő szakmai tudásra támaszkodva hozzam meg a marketingvezetői döntéseimet. Ezek együtteséhez adott egy biztonságos, stabil alapot a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése.

" A mi csoportunkban mindenki rengeteget profitált a képzésből."

Vannak érdeklődők, akik inkább kivárnák a vírusválság végét, és csak utána jelentkeznének hozzánk. Te a Covid-időszak alatt tanultál nálunk, utólag hogy látod, jó döntés volt, hogy belevágtál, és nem halogattad?

Emlékszem, egy évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt bizonyos képzésekre „online járni”. Amikor elkezdtem ősszel a KÜRT Akadémia képzését, még hibrid volt a képzés, de én sajnos pont egy lakásfelújítás miatt az első hónapban csak online csatlakoztam be. Itt jegyezném meg, hogy ez hihetetlen segítség volt, mert ha nincs ez az opció, akkor a felújítás vs képzéskezdés között félek a felújítás győzedelmeskedett volna. Novembertől azonban mindenki online csatlakozott be a képzésre. Nekem ez volt a legkényelmesebb megoldás, mert így 13.58 percig dolgoztam szünet nélkül. Majd 14.00-ra, a képzés kezdésére beültem egy tárgyalóba, és kezdődhetett is az alkalom. Nem vesztettem időt utazással, nem kellett a naptáramat az óra előtt már 1 órával kihúznom. Ráadásul olyan könnyen és természetesen ment minden az online felületen, hogy nagyon gyorsan elfelejtettem azt a gondolatot, hogy tanterembe járjunk. Mindemellett képes volt egy jó közösség is kialakulni. Működött a networking is.

Melyik előadást, témakört emelnéd ki? Ki volt a legnagyobb hatással rád a képzésen?

Gáspár-Hidasi Eszter előadásában a Business Model Canvas (BMC) rengeteget adott. Azért is jelentett nagy értéket a munkámban, mert a marketing sokszor megfoghatatlannak tűnhet az üzleti területek felől nézve. A BMC sémát ad a gondolkozáshoz, számszerűsíthetővé teszi a marketingtervezést. Miután a képzésen megtanultam, nagyon sok platformon elsütöttem, és hatalmas sikert arattam: sokak szemében végre testet öltött a marketing.

Előadóként külön kiemelném Bogár Bencét, aki Design Thinking témában beszélt nekünk. Már többször hallottam, de újra és újra bebizonyítja, hogy mind szakmailag, mint előadóilag zseniális. Hasonlóan lenyűgözött Szabó Béla márkastratégia előadása, és ugyanazon a napon a tartalomgyártás témában Pőcze Balázs is remekelt. Még Vajda Csilla programmatic előadását emelném ki, és szívem szerint folytatnám a sort. Mert mindenki fantasztikus szintet hozott.

Megismertél új lehetőségeket, csatornákat, marketingmegoldásokat a képzésen?

Aki újoncként érkezik, az mindenképpen rácsodálkozhat arra, hogy mennyire komplex és sokrétű a marketing világa, és hogy a különböző csatornák szinergiáinak együtteséből fantasztikus eredményeket lehet elérni. Kicsit ijesztő is lehet a marketingszakembereknek, hogy mindegyik csatornához érteniük kell. A KÜRT Akadémia félév alatt egy komplex képet adott, és a képzés elvégzők lényegében tényleg mindenhez is értenek.

Én már sok képzést megjárt marketingvezető vagyok, a legtöbb platformot ismerem, de még nekem is sok területen növelte a magabiztosságomat a képzés. Például, ha el kell indítanom a honlapunkra vezető Google Ads, Search és SEO-kampányokat, akkor a kampányokat levezénylő ügynökséggel már sokkal hozzáértőbben tudok tárgyalni, és jobban tudom képviselni a vállalatom érdekeit.

Az adattudatossággal kapcsolatban mennyire változott a tudásod, hozzáállásod? Mennyire fogjátok az automatizálási, adatalapú megoldásokat még inkább használni?

Nagyon jónak tartom, hogy erre a területre is felhívja a képzés a figyelmet. Én az éves tervezés, kampánynaptár vagy a marketingaktivitások mérésekor használom leginkább az adatokat.

A képzés során sokféle eszközt megismerhettünk, ami azért is hasznos, mert sokan felnőnek egy cégnél, egyfajta megoldást látnak, itt viszont sok-sok különböző módszerrel találkozhatnak. Minden egyes alkalommal képzeletben beülhettem egy-egy szakember széke mellé, és pár óráig nézhettem, hogyan dolgozik, hogyan gondolkodik. Ez hihetetlenül értékes tapasztalat volt.

Szerinted a marketingterület milyen szereppel bír egy vállalaton belül? A képzés ezzel kapcsolatban milyen szemléletet vagy megerősítést adott neked?

A marketing területet néha úgy érzem, sokan alábecsülik. Talán pont az első kérdésnél említett, „mindenki is ért hozzá” szemlélet miatt. Pedig a marketing az egyik olyan terület, ahol folyamatosan fejlődnek a technológiák, ezért kifejezetten érvényes a ’life long learning’. A marketing az igazi motorja egy vállalatnak. Nélküle sokkal nehezebb (ha nem lehetetlen) lenne elérni az üzleti célokat. Az volt az izgalmas a képzésen, hogy volt olyan diák, aki „kezdő marketingesként”, és volt olyan, mint én, aki vezetőként csatlakozott a képzéshez, és végig azt éreztem, hogy mindannyian a maximumot kivettük az órákból. A képzés abban segített, hogy miként érveljek a szakmai döntéseim mellett azoknak, akik nem a marketing területén „nevelkedtek”. Segített egy kicsit „out of the marketing box” gondolkozni. Számomra nagyon fontos, hogy a szakmámban ne csak megfelelő döntéseket tudjak hozni, de azt jól tudjam képviselni a vezetőtársaimnál is, és tudjak velük egyeztetni ezekről.

Kinek ajánlanád az Intelligent Marketing képzés elvégzését?

A mi csoportunkban mindenki rengeteget profitált a képzésből. Pedig nagyon színes volt a társaság: tapasztalt marketingvezetőktől a marketing managereken át az értékesítés területéről érkező szakemberekig. Mindenki jól tudott teljesíteni, és mindenki ki tudta venni azt, amire szüksége volt. De annak is ajánlanám, aki éppen vállalkozást akar indítani, hiszen lényegében a marketing mindennek az alfája és omegája.

Érdekel az Intelligent Marketing képzés

2021 május 11.

Hozzászólások