Interjú Kovácsházy Dénessel, a MULTICOM Group alapító-ügyvezetőjével Üzleti Stratégiatervezés képzésünkről
Kovácsházy Dénes több mint két évtizedes sikeres cégvezetői háttérrel, a DIMSZ (Direkt és Interaktív Marketing Szövetség) elnökségi tagjaként vágott bele Üzleti Stratégiatervezés képzésünkbe, melytől leginkább stratégiai megközelítést, szemléletváltást és konkrét módszereket várt. A képzés hatására Dénes cége, a MULTICOM Group újratervezte sales módszereit, sőt, már a képzés vége előtt elkezdték bevezetni az újításokat.
Mesélj kicsit a 2004-ben alakult MULTICOM-ról, melynek alapító-ügyvezetője vagy. Milyen fő kihívásokkal szembesültél az elmúlt évek során, és miért döntöttél úgy, hogy belevágsz a KÜRT Akadémia Üzleti Stratégiatervezés képzésébe?
A cég kihelyezett ügyfélszolgálatok működtetésével foglalkozik, ami azt jelenti, hogy megbízóink vagy teljesen, vagy részben hozzánk helyezik a telefonos, e-mailes és chat ügyfélszolgálatukat, tehát könnyen előfordulhat, hogy egy bankkártya letiltásnál, egy elektromos autó töltéséhez szükséges segítségkérés esetén, vagy egy webes vásárlás módosításánál a mi munkatársaink veszik fel a telefont, vagy válaszolják meg az e-mail-eket. Emellett vásárlás utáni vevői életút végigkísérésében is részt veszünk az adott CRM stratégiának megfelelően.
Két dolog miatt vágtam bele a képzésbe. Az egyik, hogy a dinamikus fejlődésnek köszönhetően elért a cég egy olyan méretet, ahol már nem lehet klasszikus KKV módszerekkel vezetni a céget, és ehhez, még ha a szemlélet és a nyitottság adott is volt, módszertanra volt szükség.
A másik, hogy az elmúlt néhány évben annyiszor és olyan mértékben változott az üzleti környezet, hogy elengedhetetlen berendezkedni az állandó változásra, ehhez pedig alapvető szemléletváltásra van szükség.
Mi volt a pontos célod (vagy konkrét helyzet), amihez tanácsot/segítséget szerettél volna kapni?
Egyrészt, hogy felmérjem, milyen területen van fejleszteni való magamon, másrészt változásokra felkészült céget szeretnék építeni, ehhez keresek stratégiai megközelítést és konkrét módszereket.
Korábban már hallottam a Kürt Akadémiáról, jó tapasztalatokról számoltak be a környezetemben lévők. Amikor megfogalmazódott a gondolat, interneten jött szembe velem a képzésről az információ.
Megosztanád velünk a vállalkozásod aktuális kérdéseit, vagy a konkrét projektet, melyben kamatoztatod majd a tanultakat?
A mi iparágunkra az volt korábban jellemző, hogy nagyon hosszú sales ciklus mellett hosszú volt az ügyfél életút is, tehát sokáig vártunk egy szerződés létrejöttére, cserébe sok évig dolgozhattunk adott projekteken. Most azt látom, hogy ugyan a sales ciklus is gyorsabb, de emellett rövidült az ügyfél életút is. Ez új megközelítést igényel mind stratégiai, mind operációs szinten.
A sales-, valamint az ügyfél-életút ciklus rövidülése miatt a MULTICOM Group-nál újraterveztük a sales módszereinket, erről szólt a vizsgaprezentációm is. Ezen a területen digitalizációt is alkalmazunk és már a képzés vége előtt elkezdtük bevezetni az újításokat.
A tanultak segítettek megérteni, hogy folyamatosan figyelnünk kell a piacot és meg kell értenünk az ügyfeleket, és azonnal kell reagálni az igényeik változására. Be kell őket vonni a folyamatba; meg kell őket kérdezni, az új módszereket minél gyorsabban validálni velük közösen, lekövetni a változásokat, mérni és menet közben finomhangolni.
Mely előadók, módszerek vagy témák voltak rád a legnagyobb hatással a képzésen?
A KÜRT Akadémia képzése előtt elvégeztem egy start-up vezetői képzést is. Mivel a startupoknál a befektetési ciklusok miatt mindig van egy időnyomás, illetve a teóriák validálását jellemzően töredék pénzből és hihetetlen rövid időn belül végzik, az volt az elképzelésem, hogy a startup módszerekből átültetve egy hagyományos működési modellel futó cég versenyelőnyre tehet szert. Örömmel tapasztaltam, hogy a KÜRT Akadémia Üzleti Stratégiatervezés képzése is tárgyalja a Lean Startup módszerét és emellett átfogó stratégiai módszertanokat mutat be.
A képzés hatására van-e olyan, amit máshogy csinálsz, mint korábban? Mit érzel nagy változásnak?
Könnyebbé vált a képzés hatására gyorsabban felismerni a várható változásokat, ezáltal gyorsabb döntési folyamatokkal reagálni és erre felkészíteni a munkatársaimat is. Továbbra is azt tartom a legfontosabbnak, hogy emberközpontú cég legyünk, azaz bátorítjuk a munkatársakat, hogy gondolkodjanak, legyenek saját ötleteik, felelősséggel legyenek felruházva és a megvalósításhoz szabad utat, illetve támogatást kapjanak. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, iránymutatásra és stratégiára van szükség.
Ezen folyamatosan dolgozom és ehhez egy kivételesen jó csapatom van, akiknek példamutató a hozzáállásuk és nyitottságuk. Sokat tanulok én is tőlük és nagyon motiváló együtt dolgozni velük.
Kinek ajánlanád a képzést?
Magamból kiindulva annak, aki felismerte, hogy változásra van szüksége, mert elért egy szintet és tovább szeretne fejlődni, vagy fel szeretne készülni egy változó környezetre, ami valószínűleg sosem lesz már olyan, mint korábban.
Elhatároztam, hogy minden évben valamilyen képzésen részt veszek. Nagyon feltöltött, hogy hasonló gondolkodású emberekkel beszélgethettem a képzés során és minden alkalom beindított valamilyen témát a fejemben.
Még keresem az új képzést, de a technológiai témák nagyon érdekelnek, már csak azért is, mert nemrég indítottuk el új cégünket (AI-DESK Technologies Zrt., https://ai-desk.ai), ami AI alapú ügyfélszolgálati megoldásokat fejleszt. Jelenleg azon gondolkodom, hogy munkatársaim részére milyen képzés lenne hasznos.
Üzleti Stratégiatervezés című képzésünk jelenleg zártkörű céges képzés formájában érhető el. Keresd kollégánkat, Juhász Dániel Ügyfélkapcsolati munkatársat a +36 70 978 0063-as telefonszámon a részletekkel kapcsolatban. Amennyiben nyílt képzést keresel, ajánljuk figyelmedbe Agilis Jetpack Vezetőknek című tantermi képzésünket, illetve AI for Business hibrid képzésünket.
Érdekel az Agilis Jetpack Vezetőknek képzés
Hozzászólások