“Ma a marketingszakembereknek rendszerben kell gondolkodniuk és szinte mindenhez (is) kell érteniük.”

2021 március 29.

Interjú Mészáros Szilviával, az Intelligent Marketing képzésről

Mészáros Szilvia, egy építőipari vállalat PR és kommunikációs vezetője mesél arról, hogy a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése miként segítette őket abban, hogy a legújabb trendeknek megfelelően tudjanak reagálni a marketing területén lévő folyamatos változásokra, kihívásokra. A képzés során ismerte meg az ügyfélközpontú üzleti modellező eszközt, a Business Modell Canvas-t, amely segítségével könnyen átláthatóvá váltak cégen belüli folyamataik.

Egy építőipari vállalat PR és kommunikációs vezetőjeként jelentkeztél a képzésre. Melyek azok a jelenlegi marketingkihívások az építőiparban, amelyben támogatást vártál a képzéstől? És miért a KÜRT Akadémia által kínált lehetőséget választottad?

Szerintem a marketingben – iparágtól függetlenül – mindig vannak kihívások, amelyeknek meg kell felelni. Amúgy is nagyon sok online eszközt és csatornát használunk a kommunikációnk során, ami rettentően gyorsan változik. Ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el, folyamatosan karban kell tartani a tudásunkat, és folyamatosan képezni kell magunkat. Szerintem ennek a területnek a sikere és felkészültsége óriási hatással lehet egy cég sikerére és eredményességére.

Szerencsére nálunk a cégnél rendkívül fontosnak tartjuk és támogatjuk azt, hogy folyamatosan képezzük, fejlesszük magunkat, így a Mapei-nél nemcsak vezetők, de egy-egy terület szakértői, munkatársai is rendszeresen veszünk részt képzéseken, ami a munkánk során az eredményeinkre, valamint a hatékonyságunkra is pozitív hatással van. Éppen ezért szeretem azokat a képzéseket, ahol olyan eszközöket ismerhetek meg, amit be tudok építeni a munkámba, azonnal használni tudom.

Amikor jelentkeztem hozzátok pontosan ez motivált, vagyis ebben bíztam, hogy a képzés által megismerhetek olyan eszközöket és olyan tudást kaphatok, ami átfogóan a legfrissebb információkat, trendeket hozza a piacról.

Mészáros Szilvia, a Mapei PR és kommunikációs vezetője

A Business Model Canvas (BMC) eszköze is szerepel a képzésen. Miért fontos eszköz szerinted? Ha jól tudom, már ki is próbáltátok a gyakorlatban, milyen tanulságokkal járt ez?

Igen, ezt én nem ismertem korábban, pedig egy nagyon hasznos és a gyakorlatban akár azonnal használható eszköz. Nagyon könnyen átláthatóvá tesz nagyon komoly folyamatokat, és akár cégen belül több területet, részleget érintő folyamatokat is.

Ezzel akár egyes területek munkáit is átláthatóvá, könnyen megérthetővé lehet tenni új kollégák számára is. Első körben használtam, egy számunkra most nagyon fontos termékvonalra töltöttem ki, és mutattam meg a termék managerünknek. Ennek segítségével ő nagyon könnyen átlátta, hogy milyen célcsoportokat, milyen csatornákon, milyen eszközökkel érünk el, ehhez milyen erőforrásokra van szükség, kik a partnerek ebben a munkában és mindez milyen költséget jelent nekünk a marketing budge-ben. Nagyon hasznos eszköz, nekünk is, akik a marketing és kommunikáció területén dolgozunk, de azoknak is, akik számára meg szeretnénk mutatni ezt a marketing munkát, folyamatot.

Akár egy kampányt fel lehet építeni ennek segítségével, és be lehet mutatni az érintett területek munkatársainak, akik ezáltal nagyon egyszerűen látják az adott kampányt, és hogy hol tudnak ebbe bekapcsolódni. De egy teljesen új, még nem létező projektet is nagyon egyszerűen be lehet mutatni a BMC segítségével.

A modern technológiák kihasználásának egyik kulcsa a megfelelő adatgazdálkodás a marketing területén is. Ti hogy álltok adattudatosság terén, és a képzés hatására vannak-e már konkrét terveid?

Mi egyébként is minden tevékenységünket mérjük, nagyon sok mindenről statisztikát vezetünk, ami rendkívül hasznos, hiszen látjuk, hogy mi az, ami működik, és meg kell erősítenünk, és mi az, ami egyáltalán nem működik vagy nem azt az eredményt hozza, amit vártunk tőle.

Ami tanulság, hogy ehhez szükségünk van jó rendszerekre, folyamatosan menedzselt adattárházra, ami ezt az adattárolást nemcsak lehetővé teszi, de átláthatóvá is és könnyen felhasználhatóvá, hogy az eredmények a jövőbeli projektekbe beépíthetővé váljanak.

Ennek kialakítása már folyamatban van, bár ez nem a képzésnek köszönhető, hiszen olasz anyacég általi elvárás minden leányvállalattól, viszont azokon a területeken, ahol van lehetőségünk, ott „testre lehet szabni”. Így ahol majd ez lehetséges – például egy-egy marketing modul esetén - biztos vagyok benne, hogy hasznát veszem a Kürt Akadémián tanultaknak.

Ha valaki megkérdezi tőled, hogy miért is érdemes elvégezni az Intelligent Marketing képzést, akkor hogyan foglalnád össze neki pár mondatban?

Egy rohanó világban élünk, ahol a marketing óriási sebességgel változik, ahol valami „ma” még trendi és friss, és általa előnyben vagy a versenytársaidhoz képest, az „holnap” már egy teljesen elavult és a piacon nem működő eszközzé, csatornává válhat.

Ma a marketingszakembereknek nagyon összetett feladatuk van, rendszerben kell gondolkodniuk és szinte mindenhez (is) kell érteniük, legyen szó weboldaltervezésről, a content marketingről, a SEO-ról, piackutatásról vagy az adatok elemzéséről. És természetesen az ehhez szükséges technológiákat is jól kell ismernie, de legalább is annyira, hogy tudjon közülük választani, vagy tudja, hogy milyen lehetőségei vannak. Szerintem ebben segít az Intelligent Marketing képzés! És abban, hogy egy átfogó, folyamatosan frissített képzési anyaggal, szaktudással várják a leendő résztvevőket, számos esettanulmánnyal, megmutatva azt is, hogy az elmélet hogyan működik a gyakorlatban.

Én számos inspirációt kaptam az előadások közben, hogy mit hogyan lehet megváltoztatni az eredményességünk érdekében, mivel lehetne hatékonyabbá, mérhetőbbé tenni a munkánkat, milyen újdonságok vannak a területen.

Ha valaki marketingesként friss tudásra vágyik, átfogóan szeretné ismerni, hogy még milyen lehetőségek vannak ezen a területen, akkor neki érdemes az Intelligent Marketing képzést választania.

Érdekel az Intelligent Marketing képzés

2021 március 29.

Hozzászólások