https://youtu.be/YKnra2uANUM
Időpont: 2021. március 16., kedd, 17:00-18:30
Platform: Zoom Meeting (a linket a regisztrált résztvevőknek küldjük az esemény előtt)
2021 februárban a Spotify bejelentette, hogy a COVID után bevezetik a „Work from anywhere” modellt, ami „az együttműködés egy új módja, amely lehetővé teszi minden munkavállalónak, hogy ott dolgozzon, ahol a legjobban tud gondolkodni és alkotni”. Így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb munkavégzési módot. Mindenki maga dönti el, hogy ki honnan dolgozik: otthonról vagy az irodából - és azt is, hogy földrajzilag honnan. A bérek tekintetében továbbra is megtartják a San Francisco-i és New York-i bérszínvonalat, a munka tartalmától függően. Az irodákat pedig átalakítják shared-desk rendszerre és ezek mellet lounge jellegű tereket alakítanak ki.
Mi a helyzet itthon? Hol tartanak a hazai cégek és iparágak a „Work from anywhere” modell felé vezető úton? Növeli-e a dolgozói elköteleződést egy ilyen modell az informatikai szektorban? Megjelenhet-e modellváltás a kereskedelemben? Mit tehet egy cég, ahol a dolgozók jelentős részénél nem kivitelezhető a modell?
Három szektor hazai HR vezetőjével beszélgetünk arról, hogy melyik jövőre vonatkozó előrejelzést tartják relevánsnak és várhatóan hogy alakul át a HR szerepe.
Előadóink:
- Oszlánszki Péter – HR vezető, GLOSTER Infokommunikációs Nyrt.
Hibrid a jövő, de mennyire?
Az IT cégek esetén sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az elmúlt év kényszerű digitalizációja ott könnyű volt és jöhet bármi, ebben a szektorban ez mindig is könnyű lesz. Illúzió ez, legenda, vagy jogos a feltételezés? Hibrid a jövő, de mennyire? Elkezdjünk-e konditermet és közösségi kávézót tervezni a munkaállomások helyére? Mi az, amit már az ősember is tudott, de mára és a következő évekre nézve mindennél aktuálisabb lesz számunkra?
- Vörös Ágnes – HR vezető, BASF
A jövő munkavégzésének új módjai
A rugalmas munkavégzés (honnan, mikor, hogyan, mennyit) már különböző mértékben jelen volt a BASF fokozatos szervezeti fejlesztésének részeként. Ez a fejlesztés robbant be most a pandémia okán és ad alapot arra, hogy a szervezet is kidolgozza a jövő munkavégzésének új módjait. Mit jelent a munkatársak digitális upskillje, milyen innovatív eszközöket és folyamatokat terveznek bevezetni a jövőben, és mit jelent a rugalmas munkavégzés egy alapvetően kereskedelemmel foglalkozó vállalat számára?
- Reszkető Péter – Közép-európai regionális HR vezető, cargo-partner Kft.
Gyorsan reagáltunk. De mi lesz fenntartható?
"Hatékonyak vagyunk, amikor gyors ételt eszünk jó étel helyett.” (Henry Mintzberg)
Kétségtelenül jelentős változásként robbant be az életünkbe a COVID. Készen álltunk rá? Felkészülhettünk rá? Számomra olyan ez a mostani világ egy kicsit, mint Mintzberg fenti felvetése. Emberileg, szakmailag egyaránt. Home office nem csak annyit jelent, hogy hazaengedem a kollégát dolgozni. Minden munkavállalónk mögött egyben egy élet is áll, egy család. Emberek, akikre hatással vannak a mindennapi döntéseink. Felsővezetőként nem csak üzleti eredmények eléréséért vagyunk felelősek. Több ez, mint online platfromokon keresztül irányítani, együttműködni és mérni a kollégák hatékonyságát. A valós hatások sokkal hosszabb távon lesznek valójában észlelhetőek. Reagáltunk a kihívásokra, de hogy mi lesz fenntartható... az sokkal több gondolkodást igényel.
A meetup házigazdája:
- Schmidt Barbara – HR szakértő, szervezetfejlesztési tanácsadó, coach, a KÜRT Akadémia HR 4.0 képzésének vezetője
A meetupot online, Zoom Meetingen szervezzük, ahol résztvevőként lehetőséged lesz kérdéseket feltenni az előadóknak. A 10-10 perces prezentációkat egy közös beszélgetés követi.