Interjú Sághy Róberttel, a Copy Depo Hungary Kft. HP üzletág vezetőjével
Sághy Róbert, a Copy Depo Hungary Kft. HP üzletág felelőse vezetői javaslatra érkezett az Agilis vezetők a digitális korban képzésünkre. Az első alkalmakon csak kapkodta a fejét: hol vagyok, és hogy veszem hasznát annak, amit itt hallok, kérdezte magától. Aztán ahogy teltek a csütörtök délutánok, egyre inkább kezdett összeállni számára, hogy mi mindenben segíthet neki a képzés. Kezdve a beosztottjaival való kommunikációnál, folytatva az ügyfélélmény fejlesztésén a veszteségek minimalizálásáig.
Az Agilis vezetők a digitális korban képzésünk ebben a formában április 28-án indul utoljára. Ilyen átfogó, sok területet lefedő vezetőképzésünk nem lesz egy darabig. Ezért azt ajánljuk, olvasd el Róberttel készült interjúnkat, és jelentkezz mihamarabb, hogy ne maradj le erről a felforgató lehetőségről! Ígérjük, a képzés után máshogy nézel majd arra, hogy mit jelent vezetni ma.
A bemutatkozás során úgy fogalmaztál, hogy szeretnéd jobbá tenni a szervezetet; a mindennapi munka hatékonyságát szeretnéd az itt tanult eszközökkel, módszerekkel javítani. Mi az, ami szükségessé teszi a fejlődést?
Úgy érzem, rendszertelenül működünk. Nincsenek a célok konkretizálva, nincsenek felelős csapatok kialakítva, és én fontosnak tartom, hogy a cég sikere legyen előtérben mindenkinél az egyéni érdekekkel szemben.
Mivel versenyszférában dolgozunk, így árban nem tudunk lemenni a végtelenségig, ezért valami extra értéket kell a szolgáltatásaink mellé tenni, amivel többek, jobbak tudunk lenni a versenytársaknál. Arról nem is beszélve, hogy a digitalizáció és modernizáció miatt újabb és újabb platformok, vásárlási szokások, kényelmi igények alakulnak ki fogyasztói részről, amelyekhez alkalmazkodni kell, mert ahogy kisgyereket is tanítani kell nap mint nap új dolgokra, úgy a cégünknél – és minden cégnél is - lehet mit tanulni nap mint nap.
Élményadás! Ez nagyon fontos! Így a képzés végén azt mondom, hogy a dolgozói élményt kellene nagyon megerősíteni, mert az stabillá teszi a cég működését is, hiszen egy elégedett és motivált dolgozónál jobban semmi nem tud nagyobb ügyfélélményt adni. Ez pedig a siker egyik kulcsa!
Miért gondoltad, hogy agilis módszerek segíthetnek titeket ezekben a célokban?
Őszintém megmondom, hogy nem gondoltam, mert nem tudtam mit takarnak az agilis módszertanok, és az első 1-2 alkalom után nem is nagyon tudtam hova tenni a hallottakat, de utána óráról órára haladva szépen összeállt a kép. Megértettem, hogy az agilis módszertanok a folyamatos fejlesztésre, a hatókör rugalmasságára, egy felhatalmazott csapat működtetésére és egy jó szolgáltatás előállítására fókuszálnak. Az agilis módszertan a projektmenedzsment modern és rugalmas megközelítése. Lehetővé teszi, hogy a komolyabb folyamatokat kezelhetőbb feladatokra bontsa.
A képzésre vezetői javaslatra érkeztél. Mi adta a belső motivációt? Mikorra érezted azt, hogy tényleg jó helyen vagy?
Mindig nyitottnak és elfogadónak kell lenni az új dolgokkal kapcsolatban. Tanulni jó, ez segít a fejlődésben. Az új dolgok mindig motiválnak, kihívásként nézek rájuk, bár sokszor kicsit izgulok előtte, mert szeretném a legjobban véghezvinni.
Elsőnek azt éreztem, hogy csak el lettem küldve, és nem értem, hol és hogyan fogom az itt megszerzett tudást alkalmazni cégen belül. Inkább az volt bennem, hogy hiányosságaim vannak a vezetőim meglátása szerint, és „fel kell húznom magam” egy elvárt szintre.
Kelemen Béla leanről szóló előadása után éreztem, hogy itt olyan dolgokról van szó, ami nem hiánypótlás, hanem egy olyan extra tudás, az üzleti világ olyan megközelítése, amiről még nem is hallottam.
És volt még egy pillanat, amikor azt mondtam, hogy ez nagyon jó: amikor a csoportomon belül a problémák és a hibák kezelését, a tervezést, a folyamatok kidolgozását elkezdtem egész máshogy kezelni. Nem beszélve arról, hogy ezek a pozitívumok a magánéletben is kiválóan megjelentek a viselkedésemben. Innentől már nagyon vártam a csütörtöki napokat, hogy új megközelítésekkel gazdagítsam a tudásom.
A lean szemléletet miként szeretnéd beültetni a működésbe?
Elméletben könnyebb, mint a gyakorlatban! A módszertant nem részletezném, de egy definiált közös cél meghatározása nagyon fontos. Mindenki magáénak érezze a feladatot, és ezt tudatosítani is kell a csapatban. Megpróbálom mindenkinek megtalálni a számára megfelelő helyét a rendszerben, hogy a leghatékonyabban tudja a munkáját végezni. Egyénenként mások az erősségek és gyengeségek, de ha kiveszem a hasztalan és felesleges tevékenységeket, akkor hatékonyság szempontjából szemmel látható fejlődésnek kell történnie, miközben a kollégák egymást segítve egy egységes támogató csapattá válnak. Ezután már csak a fejlesztésre, a lehetőségek megtalálására és kivitelezésére, javítására szeretnék figyelni.
Vezetőként mennyire jelent kihívást, hogy különböző generációk munkáját összehangold? Segített e tekintetben a képzés?
Érdekes volt Tari Annamária generációk közötti különbségekről szóló előadása! Korábban volt egy probléma, feladat, amit mindenkivel ugyanúgy próbáltam megbeszélni. Az előadás után próbáltam a hallottakat a gyakorlatba beépíteni, azonosulni az adott „évjárattal” és akképpen közelíteni a megoldáshoz. Elképesztő, hogy ugyanabban a szituációban mennyire más a fókusz, az érdek és a hozzáállás az X-Y-Z generáció között. Nem beszélve arról, hogy nekem még van a baby boomer generáció felé is elszámolásom. Tari Annamária előadása alatt megvitattuk, kinél milyen előnyök, hátrányok tapasztalhatók a korkülönbségből adódó hozzáállás miatt, ennek mi lehet az oka és hogyan érdemes kezelni. Mondhatjuk, hogy ez kihívás, de inkább kellemes feladat, mint kellemetlen.
Egy csapat akkor jó, ha mindenki hozzá tud tenni valamit a saját „korszakából”, akkor tud működni, ha támogató jelleggel és nem versenytársként néznek egymásra a munkatársak. Mindenki tud tanulni a másiktól, csak a helyes csatornát kell megtalálni a köztük lévő kommunikációra. Ahogy a borban is minden évjáratnak megvan az egyedi értékes esszenciája, úgy a különböző generációknak is. Személy szerint, a sok hiedelemmel ellentétben, nekem a Z generációval a legkönnyebb.
Adott-e ihletet a képzés új szolgáltatás(ok) fejlesztésére?
Rengeteget! Nagyon sok elképzelésem van, hogyan lehetne jobbá tenni a cégünk működését, a munkámat, a folyamatokat, tele vagyok hipotézisekkel, számtalan új ötletem van, amiket szeretnék is megvalósítani. Hiszek bennük, és szeretném kivitelezni, véghez vinni őket így vagy úgy. Igazság szerint minden szolgáltatást lehet és kell is fejleszteni folyamatosan, pont erről szólt az agilis képzés. Megalkotni, kivitelezni és folyamatosan jobbá tenni!
Mi az, amiért a KÜRT Akadémiát választottátok, és miért ajánlanád másnak is, hogy jelentkezzen a képzésre?
Képzések sokasága található a piacon, és akinek nincs tapasztalata, ismerete, hogy pontosan mit takarnak ezek a tréningek, akkor nagyon nehéz lehet választani. Mivel vezetői javaslatra érkeztem, így azt nem tudom pontosan, hogy miért a KÜRT Akadémia mellett döntöttek.
Mikor az ezen a területen már jártas ismerőseimmel beszélgettem, és elmeséltem, hogy a csütörtöki napokon mivel töltöm az időmet, szinte kivétel nélkül mindenki elismerően mondta, hogy a legjobb helyet választottam. Ki tapasztalatból, ki hírből, ki kicsit irigykedve.
Azt biztosan kijelenthetem, hogy az előadók, a képzésvezető, a szervezők profi szinten, naprakészen végzik a munkájukat, és önzetlenül, nyíltan megpróbálnak minden hasznos tapasztalatot, módszertant átadni a résztvevőknek, hogy segítsenek rávilágítani az üzleti világ útvesztőjében a legjobb, sikerhez vezető útra.
Van-e olyan fő üzenet, amit a képzés alapján meg tudsz fogalmazni, ami megváltoztatta a szemléletedet?
Persze, nagyon sok, egy külön cikket meg tudnék tölteni velük! Nem szeretném az előadók fő gondolatait leleplezni az új jelentkezőknél, de sokszor már a szemléletváltás is hatalmas segítség ahhoz, hogy jobbak legyünk. Sok vezető csak egy szép nagy pozitív összeget szeretne látni az időszak végén, és itt van az egyik fő üzenet: „A profit a vállalati tevékenység eredménye, nem a célja”. Ha ez alapján dolgozunk, akkor a következő kulcspont, hogy szánjunk időt és figyelmet az embereinkre és ne azt nézzük mindig, hogy mi történt, hanem hogy miért történt! Ez alapján a vezető feladata, hogy javítsa vagy még jobbá tegye a folyamatokat. És a végére még egy üzenet, ami lehet sokaknak a legnehezebb: Dicsérni és hangosan elismerni valamit. Ez nagyon jó és értékes dolog!
Agilis vezetők a digitális korban képzésünk 2022. április 28-án indul utoljára jelenlegi formájában – utána megújulunk, de részleteket később árulunk el. Jelentkezz mihamarabb, ha nem akarsz kimaradni az eredeti élményből!
Érdekel az agilis vezetők képzés
Hozzászólások