Új utakon indultak el, sikeresek lettek – Cégek, melyek egy válságot követően erősödtek meg

2021 május 21.

Amikor válságról beszélünk, sokszor úgy hivatkozunk rá, mint egyértelműen rossz helyzetre, időszakra. Pedig a szó jelentése valójában bizonytalan állapot, melynek kimenetele pozitív és negatív is lehet. Vagyis minden krízisben potenciál rejlik. Éppen ezért most abban szeretnénk segíteni nektek, hogy ezekben a nehéz hetekben-hónapokban is képesek legyetek a lehetőségeitekre fókuszálni, és észrevegyétek a körülöttetek kialakulóban lévő új irányokat.

Posztsorozatunkban inspirációul hétről hétre példákat hozunk nektek a nagyvilágból, és megmutatjuk, hogy ismert vagy kevésbé ismert vállalatok hogyan fordították előnyükre a válságos helyzeteket. Ezekből a történetekből az derül ki, hogy sokszor éppen a kilátástalannak tűnő recesszió vagy egy egyéni krízis segítette egy-egy forradalmi ötlet megszületését. 

A tapasztalat azt mutatja, hogy a nehéz helyzetek rejtett erőtartalékokat hívnak életre mindannyiunkból, ösztönöznek minket. Épp ezért hiszünk benne, hogy mindig ideje van a tanulásnak, a transzformációnak és az önmagunk vagy cégünk fejlesztésnek. Hiszünk abban, hogy van választásunk, és eldönthetjük, mire figyelünk, mire fordítunk időt és energiát.

Segítünk, hogy új nézőpontot találj a folytatáshoz! 

Első izgalmas történetünk, a Kellogg's sikereinek titkáról...

Költs reklámra, amikor mindenki visszafogja a kiadásait! - A Kellogg’s története a nagy gazdasági világválság időszakából

A nagy gazdasági világválság, a „nagy depresszió” több fronton sújtotta a piac szereplőit: defláció, gazdasági és részvénypiaci recesszió is jelentkezett. Az Egyesült Államokban több ezer bank ment csődbe, százezrek vesztették el az állásukat, üzemek zártak be, cégek mentek tönkre, és a túltermelés következtében minden ágazatban elképesztő mennyiségű értékesíthetetlen felesleg maradt. Az utolsó, harmadik csődhullám idején a munkanélküliség 25 százalékra emelkedett.

Érthető módon ebben az óriási krízisben a vállalatok nagy része a biztonságot tartotta elsődlegesnek, és minden területen visszafogta a kiadásait, hogy minimalizálja a költségeket.

A Kellogg’s volt szinte az egyetlen márka, mely más stratégiát választott. Will Keith Kellog 1906-ban alapította a céget, mely az általa 1894-ben feltalált kukoricapehely gyártására szakosodott. A vállalat növekedésnek indult, és 1914-ben már Kanadába is szállított. 1923-ban bevezették a Bran Flakest, az első magas rosttartalmú gabonapelyhet, majd 1928-ban, éppen a válság kezdete előtt ismét új terméket dobtak piacra: a Rice Krispiest, azaz a puffasztott rizst.

Kellogg's kézbesítő 1928-ban

1929-ben, amikor körülöttük mindenki csökkentette a költségeit, és a túlélést tartotta elsődleges céljának, W. K. Kellogg úgy döntött, a keynesi gazdasági modell értelmében – melyet később a Roosevelt-kormány meg is valósított –, hogy növelje a keresletet, megduplázza reklámköltségvetését.

Rádiós hirdetési kampányt készítettek, új szlogennel: a ma már híres „Snap! Crackle! Pop!” ekkor született. A hangzatos három szó segítette az új, ropogós Rice Krispie termék elindulását, hogy az amerikai reggelik egyik fő alapanyagává váljon – ezt a helyét az árucikk ma is tartja. Mivel a konkurens cégek nem fektettek hirdetésekbe ebben az időszakban, a döntés következtében a Kellogg’s nem sokkal később az Egyesült Államok vezető gabonapehely-márkájává vált.

"Snap! Cracle! Pop!"

Nemcsak a marketing területén döntött a cégvezető a befektetés mellett. A munkaerőt is nagymértékben támogatta a krízis időszakában. Nem sokkal a piac 1929-es összeomlása után innovatív stratégiai döntéseket hozott a munkaidő és a fizetések tekintetében. A napi nyolcórás munkaidő helyett hatórás munkanapokat vezetett be a cég, azaz 25 százalékkal csökkentették a munkaidőt – ezzel párhuzamosan pedig növelték a béreket 12,5 százalékkal. Egyrészt új munkahelyeket teremtettek így, másrészt növelték a dolgozók elégedettségét és produktivitását. Az alkalmazottak 85 százaléka szerette a harmincórás munkahetet, és két éven belül ugyanolyan hatékonysággal dolgozott, mint korábban heti negyven órában.

A cég alapítója nemcsak saját munkavállalóira gondolt a legnehezebb időszakban, hanem a köz javát is szem előtt tartotta: 1930-ban létrehozta a W. K. Kellogg Alapítványt, mely első éveiben a Battle Creek és környéke közegészségügyi fejlesztésén, iskolák és nyári táborok építésén dolgozott Michiganben.

1929 és 1933 között, négy év leforgása alatt a Kellogg’s nyeresége 30 százalékkal nőtt.

Az Intelligent Marketingről

Olvass több Válságból siker sztorit:

A sikeres működéshez rugalmas vezetői gondolkodásra és működési módszerekre, agilis szemléletre és technológiai tudásra van szükség. Integrált fejlesztési programunkban ezeket a területeket összekötve átfogó ismeretekkel segítjük a vállalatokat, hogy képesek legyenek reagálni a gyorsan változó környezet kihívásaihoz. 

Kapcsolódó programok:

Integrált megközelítésünk

2021 május 21.

Hozzászólások