A szokásostól eltérő motivációval, ügyfeleinek jobb megértése céljából vágott bele tantermi Scrum Master képzésünk elvégzésébe Maczkó István, akinek marketingügynöksége azóta az agilisan működő vállalatok kiváló értője.
A Reklámművek tulajdonosaként nemcsak PPC kampányokat menedzseltek az ügyfeleknek, hanem teljeskörű marketing stratégiával is segítitek őket. Az online marketing jelentős szeletét lefedik az ügynökség tevékenységei. Hogyan került képbe a Scrum Master képzés?
Végzettségemet tekintve mérnök vagyok, sőt, eredetileg műszerésznek, villamosmérnöknek tanultam. A méréstechnikában nagyon sok statisztika van, mindig is a matematika állt hozzám közel. Mérnökként végül néhány évet dolgoztam összesen, aztán Cleveland-ben szereztem marketing és pénzügy diplomát. Hazatérve a Magyar Telekomnál helyezkedtem el, ahol árképzéssel foglalkoztam. Később a lakossági termékek termékmenedzsmentjét vezettem. "Ezután nyergeltem át az online marketing területére, jött az ügynökségalapítás, viszonylag korán a Google Ads-szel kezdtünk foglalkozni, és gyorsan minősített Google partnerek lettünk. Én pedig pár éve Google Ads termékszakértő lettem, ami nemcsak hazai, hanem kelet-európai viszonylatban is ritka."
Kis-és középvállalkozásokkal dolgozunk, az ügyfeleink cégprofilja változatos, B2C és B2B vállalatokat egyaránt segítünk, a művészeti szektortól az autókölcsönzőn át egészen az informatikai cégekig.
Időnként nem értettem, miről beszélnek az ügyfelek, amikor sprint-et, retro-t, meg daily stand-up-ot emlegettek, aztán rájöttem, hogy ez az agilis módszertan. Ezzel egyidőben merült fel bennem, hogy jó lenne megismerni ezt a fajta vállalati működést, ezáltal pedig jobban megérteni a - főleg informatikai - ügyfeleink igényeit. Egyértelműen a kíváncsiság hajtott a Scrum Master képzés felé. Láttam a KÜRT Akadémia hirdetései között az online képzést is, de nekem fontos volt a személyes jelenlét és az élő oktatás, ezért nem volt kérdés, hogy melyiket válasszam.
A képzésen tanultak közül mi volt az, ami a leginkább hasznosnak bizonyult a munkádban?
Leginkább azok az alapismeretek, melyek segítségével megértettem azt, hogy miért úgy dolgoznak az ügyfelek, ahogy. Kezdve a munka kereteitől - napi, heti, kétheti ciklusok -, folytatva a fogalmak megértéséig, valamint a bizonyos fokig szabadon választható határidőkig.
A képzés hatására nagyobb szabadságot kapnak a kollégáim abban, hogyan szervezzék a saját munkájukat, tehát lazább lettem a tekintetben, hogy ki, mikor, mit csinál - hagyom, hogy a csapattagok ezt maguk közt döntsék el. Emellett a képzésen az egyik csoportos játék hozta elő azt a felismerést, hogy mennyire fontos a pozitív visszajelzés. A játékban jól látszott, hogy az a csoport, melyben hamar elkezdtek egymásnak jó visszajelzéseket adni, sokkal hamarabb meg tudták oldani a feladatot, hiszen a kommunikáció segítségével gyorsan tudták jó irányba állítani a folyamataikat. A hasznosságukon túl a játékos feladatok egyébként is nagyon tetszettek.
Mennyire találtad nehéznek a vizsgát?
Az oktatók nagyon jól felkészítettek bennünket, végigmentünk a tesztkérdéseken is. Véleményem szerint a leglényegesebb az újfajta gondolkodásmód elsajátítása volt, mert akinek ez sikerült, az könnyen meg tudta válaszolni a kérdéseket, még akkor is, ha adott esetben trükkös kérdéseket is kaptunk.
Kinek ajánlanád a képzést?
Mindenképpen azoknak, akik szeretnek emberekkel foglalkozni, szeretnek motiválni másokat. Ideális lehet pályaváltáson gondolkodó pedagógusoknak, mert vannak párhuzamok a tanítás és a Scrum Master szakma között.
Beváltotta a képzés a hozzá fűzött reményeidet?
Abszolút megkaptam azt a tudást, ami segíti azt, hogy mélyen megértsem az agilis keretek közt működő ügyfeleket. Nemcsak megértem a működésüket és a miérteket, hanem a saját munkámat is hozzájuk tudom igazítani. A képzés hatására már rugalmasabban tudok hozzáállni a projektekhez, ez pedig mindenképp működőképesebbé teszi a közös munkát.
Összességében véve nagyon hasznosnak találtam a képzést, az ügyfeleink mélyebb megértését és ezzel magasabb minőségű ügyfélkezelést biztosít.
Hozzászólások