Interjú Koller-Nagy Annamáriával, Intelligent Marketing képzésünk végzett hallgatójával
Egy nemzetközi cég, az ALD Automotive - vállalati gépjármű flottamenedzsment és operatív lízing szolgáltatásokat nyújtó - magyarországi vállalatának vagy Marketing Managere és CSR Ambassadora. Ez utóbbi titulusodban benne van a cég legfőbb törekvése, a fenntarthatóság fontossága is. Hogyan kerültél az autók világába? Hogyan épül fel a vállalatotok, a marketing osztály? Mi a te feladatod? Mit tudhatunk meg erről?
Az autóipar különböző szegmenseiben több, mint tíz éve dolgozom marketing és kommunikációs szakemberként, az ALD Automotive-val (www.aldautomotive.hu) közös történetünk 2017-ben kezdődött. Senior Marketing Managerként látom el a marketing stratégiai és külső kommunikációs feladatokat a tervezéstől egészen az operatív végrehajtásig. A feladatok köre szerteágazó, az éves tervezéshez mindenképpen szükséges egyfajta holisztikus szemlélet, 360 fokos rálátás, a marketing eszközök beható ismerete és a munkafázisok folyamatos optimalizálása, adatok kiértékelése.
A CSR Ambassador megbízás nagyon közel áll a szívemhez. A személyes elköteleződés mellett - én magam is tudatosan élek - szakmailag szerencsés helyzet, hogy egy kifejezetten fenntartható szemléletű multinacionális cégnél dolgozom. Inspiráló és motiváló, ha egy vállalat, amely itthon 13.000 – sőt, világszerte 1,7 millió - gépjárművet üzemeltet, felelősen gondolkodik. Az ALD Automotive központi célkitűzése a fenntartható mobilitás minél szélesebb körű megvalósítása.
Minek a hatására döntötted el, hogy szeretnél marketinges T-tudást szerezni?
Ahogyan a munkánk során változik a fókusz, úgy változik az adott terület tudásanyagának szükségessége is. A stratégiai tervezés nem alapulhat kizárólag hosszú évek bevált gyakorlatán még akkor sem, ha általában éles a szimatunk vagy tűpontosak a megérzéseink. A siker és a nagyobb hatékonyság, illetve az üzleti fenntarthatóság miatt a marketing döntéseket minél inkább adatalapon hozzuk és jobbára digitális térben valósítjuk meg. A környezet komplex és folyton változik, nagyfokú rugalmasság és gyors reagálás szükséges – ezért az azonnal mozgósítható, naprakész tudás megléte alapfeltétel. Emellett azt is elsődleges szempontnak tartom, hogy elkerülve az „ágyúval verébre lövés” tipikus esetét, mindig célzottan, a lehető leghatékonyabb módon gazdálkodjunk a budgettel és tudatosan működtessük a marketing eszközök számunkra aktuálisan releváns mix-ét.
A képzésre azzal a céllal érkeztem, hogy tovább fejlesszem a már meglévő marketing rendszerünket és voltak olyan témakörök - például a piackutatás újradefiniált módszertana -, ahol kifejezetten meg akartam ismerni a legapróbb részleteket is egy olyan előadótól, aki több éve, napi szinten azt a területet műveli magas fokon.
Leginkább a Tetrisz dinamikájához tudnám hasonlítani a képzés során megszerzett tudás működését: ahogyan a játékban is a megfelelő helyekre navigálnak az új elemek, úgy tudtam én is még folyamatában beilleszteni az újonnan jövő tudásanyagot a már meglévő ismereteimbe és így rögtön ki is próbálhattam a munkám során a frissen tanultakat.
Milyen elvárásokkal érkeztél a képzésre, mit vártál a képzéstől?
A marketing egy olyan szakterület, amely ennyi év után is végtelenül érdekes számomra. Szeretem azt megélni, hogy ilyen ütemben fejlődik, diverzifikálódik és azt is, hogy mára már megkérdőjelezhetetlen a marketing szükségessége, és jelenlétének fontossága bármely vállalat, vállalkozás életében.
Mindig kerestem a lehetőséget arra, hogy a szakmai tudásomat naprakészen tartsam, új ismeretanyagot vagy akár gondolati sémákat sajátítsak el akár képzés, tréning, networking, saját kutatás vagy mentoring keretei között.
Fontos számomra, hogy a tudásanyag friss és releváns legyen, valamint az is, hogy kapcsolódni tudjak azoknak a szakembereknek a szellemiségével, akik átadják az adott témakört. Döntő jelentőségű, hogy a képzés tematikája már első ránézésre is meggyőző, logikusan felépített, maximálisan naprakész legyen, és kézzelfogható értéket hordozzon számomra. Ez egy intenzív tanfolyam, és majdnem fél éven át, minden héten egy teljes délutánt, aktív részvételt, befektetett energiát igényel, e köré szükséges szervezni az általában zsúfolt agendánkat is, tehát azt szeretném érezni, hogy megéri az időráfordítást. Az is kiemelt szempont volt, hogy a megszerzett ismereteket szinte instant módon tudjam beépíteni a napi munkamenetembe és persze nem árt az sem, ha közben inspirálódom.
Hol hallottál a képzésről?
A már ismertetett szempontok alapján célzottan kerestem olyan programot, amely nem alapszintű tudást nyújt. Mivel a KÜRT Akadémia saját gyakorlatában is kiválóan alkalmazza, amit nekünk oktat, így az online térben nagyon könnyen találtam rá az ajánlatukra. A rendelkezésre álló információkra támaszkodva viszonylag biztonsággal tudtam meghozni a döntésemet. Így utólag pedig már elmondhatom, hogy helyesen tettem, amikor jelentkeztem a képzésre, mert a szakma legjobbjaitól volt alkalmam tanulni.
A tanultak közül mely területek, vagy a képzés mely témái voltak leginkább tanulságosak/hasznosak számodra? Ezek közül melyek azok, amiket be tudtál építeni a munkádba a képzés hatására?
A szakma számos területéről érkező neves szakértő tartott nekünk előadásokat, ezek mindegyike sokat adott. A teljesség igénye nélkül emelném ki: Szabó Béla márkaépítés és márkastratégia modulját, Fischer Kristóf, Gögge Tamás és a képzésvezető, Schlégl Tímea ügyfélélményről tartott alkalmait, az online marketing eszközök és ezek mérhetőségéről szóló bemutatókat Koralewsky Márk, Ócsai Zsuzsa, Sepsey Barna és Papp Gábor megközelítésében, de akár content előállítás vagy agency briefing témakörben is sok újat hallottam. Bogár Bence élménytervező előadása teljesen új szemléletmódot adott, pedig már volt részem ezt megelőzően is Design Thinking tréningben. Új ötleteket inspiráltak bennem illetve ajánlott alkalmazni a marketing munkamenet során a Business Model Canvas, a Buyer persona, Value proposition, Customer journey, Hygiene-Hero-Hub content, openAI - similarweb, Ahrefs fogalmakhoz kapcsolódó gyakorlatokat is.
Milyen területeken, miben fogod tudni hasznosítani a képzésen tanultakat?
Egy marketinges életében is „Once in a lifetime” szakmai tapasztalat és kihívás egy vállalati akvizíció. Jelenleg a folyamat első felének lezárásához közeledünk, a továbbiakban számos új kihívással fog találkozni a területem. Egy új brand bevezetése, a vevőelégedettség magas szinten tartása, hatékony kommunikációs stratégia és mérhető online eszközrendszer meghatározása, hogy csak néhányat említsek.
Beváltotta-e a képzés a hozzá fűzött reményeidet? Támogatja-e a céljaidat, amit a képzésen tanultál?
Valódi tudásanyagot és közösségi élményt is kaptam. Izgalmas megismerni, hogy a többi marketinges milyen kihívásokkal szembesül és milyen megoldásokkal ér el sikereket munkája során. Fantasztikusan energizáló, amikor csoportban dolgoztunk egy-egy feladaton, melynek során számos ötlet-cunamit, emlékezetes pillanatot és a kollektív kreativitás csúcsait élhettük át egymás által.
Kiknek ajánlanád a képzést?
Bárkinek, akár B2C, vagy B2B célcsoporttal dolgozik és mélyebb tudásra vágyik egy-egy részterületen vagy marketing eszköz esetében, illetve szeretné összevetni a saját tudásszintjét a legújabb trendekkel, és akinek – hozzám hasonlóan - számít a profi szervezés és az előadók, előadások magas színvonala.
Az újkori marketingszakemberek feladata komplex: egyszerre van szükségük az ügyfélközpontú marketingmegközelítés széles megértésére, folyamatosan változó marketing technology ismeretekre és mély tudásra egyes szakterületeken. Specialistából kell T-tudású szakemberré válniuk – ebben támogatja őket a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése
Hozzászólások