Interjú Lévai Gáborral, Intelligent Marketing képzésünk végzett hallgatójával
A Web Solution online ügynökség alapító-tulajdonosa vagy. Teljeskörű webes megoldásokat kínáltok ügyfeleiteknek, ebből fakadóan a marketing szerteágazó területeihez is értesz. Mutasd be cégedet, a Web Solution-t, és áruld el azt is, milyen út vezetett a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzésére.
A Web Solution két legfőbb lábát a webfejlesztés és webhosting, azaz szerver üzemeltetés adja. A webfejlesztésen belül az alapoktól, tehát a domain regisztrációtól és a honlapkészítéstől kezdve, a design-on, grafikán, site build-en, wordpress üzemeltetésen keresztül az online marketing hirdetésekig, márkaépítésig mindent egy helyen kínálunk. Ügyfélkörünket hazai webshop-ok, mikro-és kisvállalkozások, webalapú KKV-k teszik ki; célunk megoldást adni minden, a web alapú vállalkozásukat érintő kérdésben. Online területen tesszük egyszerűbbé a dolgukat azzal, hogy lefedjük a felmerülő problémákat szolgáltatásainkkal. Ezt – a képzés elvégzése után különösen - nevezném a Web Solutions brand purpose-ének. Specialistákkal dolgozom, mindig a konkrét projekt, a megbízás jellege dönti el, hányan és kikkel érdemes együtt dolgoznunk a feladaton.
Eredetileg nyomdai területen dolgoztam, majd a váltást követően PPC specialista lett belőlem, ezért a PPC-vel összefüggő feladatokat szeretem a mai napig én végezni az ügyfeleinknek, ezen kívül az ügyfélkapcsolati rész is többnyire hozzám tartozik. Szeretem, hogy az előzetes tervezést követően nincsenek hosszadalmas procedúrák, hanem gyorsan és hatékonyan tudunk dolgozni, aminek aztán az eredményei is rövid távon és egyértelműen mérhetők.
5 évvel ezelőtt elvégeztem egy egyetemi online marketing szakirányú továbbképzést, ami szélesítette a látókörömet, de sokkal több kérdést hozott, mint amennyit megválaszolt. A KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése régóta a fejemben volt, a célom elsősorban az ismert marketing területek kontextusba helyezése volt. Sok mindent ismertem, sok módszert használtam a képzés előtt is, mégsem volt teljes a kép. A KÜRT Akadémiánál megszerzett T-tudás azzal nyert értelmet, hogy a marketing minden részterületére van rálátásom, így nemcsak jobban ki tudom adni a feladatot, hanem érdemben tudom számonkérni, ellenőrizni, sőt, javaslatokat is tenni a még jobb eredmények érdekében. Ezzel nemcsak a Web Solution szolgáltatásainak minősége, hanem ügyfeleink eredményei is javultak. Az Intelligent Marketing képzésen a nagy képet szerettem volna látni, és ez a célom maximálisan teljesült.
Mi volt számodra a leghasznosabb része a képzésnek?
A legelső, ami sokat adott, és rögtön el is kezdtem használni a munkám során, az a Business Model Canvas volt. Vityi Péter előadásában nemcsak a módszerről, hanem annak a cégstruktúrába való beillesztéséről is hallottunk. Emiatt számomra nemcsak marketingesként, hanem cégtulajdonosként, valamint KKV cégvezetőkkel való tanácsadás miatt is fontos volt. A BMC (Business Model Canvas) modell ismeretében egy új ügyfél megismerése is sokkal egyszerűbbé válik, a kitűzött célokról nem is beszélve. Gyorsabbá, hatékonyabbá teszi a marketinges munkát, ehhez jött még pluszban a Value Proposition Canvas és a Customer Profile módszer, melyek beilleszthetők a Business Model Canvas-be.
A Customer Journey témaköre ismerős volt, de a teljes kép szintén itt állt össze. Mind a customer experience, mind a journey map, és a propozíció készítés vezérelvvé vált a projektjeim során. Legyen szó bármilyen márkáról vagy szolgáltatásról, egy jól összerakott ügyfélélményt nehéz lekoppintani, így mindig a versenytársak előtt járhat az, aki tudja ennek a módját. Biztos, hogy használni fogom a jövőben, mélyebb értelmet ad és sokat tesz hozzá a márka vagy termék USP-jéhez is.
Mivel a kezdetektől komoly és részletes havi riportokat készítek és küldök az ügyfeleimnek, a harmadik, számomra jelentős gondolatkör az adatvezéreltség volt a képzésen. Megtanultuk, mi a jó adat, mi a hasznos adat, mire van valóban szükségünk. Mindenhonnan özönlenek be az adatok, de nem mindegy, mit kezdünk velük. Ezt is az ügyfélközpontúsághoz kell hozzárendelni. Összességében véve, a 17 alkalomból álló képzés egyrészt intenzív, másrészt informatív volt. Minden témáról szívesen hallottam volna többet is. Kaptunk egy átfogó képet, korábbi ismeretek végre rendszerbe kerültek, és aki akar, bármely témában még jobban el tud mélyülni. Új irányokat adott a képzés, ahogy a jó pap is holtig tanul, azt gondolom, egy marketingesnek is ez a dolga, hiszen gyorsan változnak az ügyféligények, melyeket ki kell szolgálnunk.
Mesélnél a vizsgaprojektedről?
Egy meglévő ügyfelünk meglévő projektjét mutattam be. Magyar gyógykozmetikai márkáról van szó, melyet a tulajdonos gyógyszerész készít, évek óta dolgozunk együtt, régóta kapható a termék a patikában, ám most eljött az ideje a tágabb piaci bevezetésnek is. Sok ötlet merült fel a tervezés során, két különböző értékesítési modell is szóba került. Végül a stratégiát és a teljes kampányt a BMC modellre húztam fel.
Kinek ajánlanád az Intelligent Marketing képzést?
Bármilyen specialistának, bármilyen területen is dolgozik. Nagyon hasznos a képzés mindenkinek, aki nemcsak részfeladatokat old meg, hanem muszáj kitekintenie a sajátján kívül más területekre is. A marketingterületek közti összefüggések, valamint a részterületek kapcsolódásai teljesen új irányba és minőségbe terelhetik az addigi gyakorlatot, akár kis-és középvállalati, akár multinacionális környezetről beszélünk.
Az újkori marketingszakemberek feladata komplex: egyszerre van szükségük az ügyfélközpontú marketingmegközelítés széles megértésére, folyamatosan változó marketing technology ismeretekre és mély tudásra egyes szakterületeken. Specialistából kell T-tudású szakemberré válniuk – ebben támogatja őket a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése
Hozzászólások