Interjú Klebercz Tímeával, Intelligent Marketing képzésünk végzett hallgatójával
Húszas évei a tanulásról és az útkeresésről szóltak, a legjobb egyetemeken tanult itthon és külföldön egyaránt: a BGF Turizmus-vendéglátás szak mellett az Európai tanulmányok mellékszakot is elvégezte. Egy Liverpool-i ösztöndíj után politikai és nemzetközi tanulmányok mesterképzés következett a Corvinus-on, ahol évekig magas szinten űzte a versenyvita nevű akadémiai sportot. Második mesterdiplomáját Amszterdam-ban szerezte kommunikáció szakon. Kifejezetten kereste a komfortzónán kívüli tapasztalatokat, igyekezett megtalálni azt, ami igazán passzol a személyiségéhez. Már a kezdetektől fontosnak tartotta az értékteremtést, és tudta: olyan munkát szeretne, melynek haszna van és hatást vált ki. Az Európai Parlament Kapcsolattartó Irodájának Public Relations referensével, Klebercz Tímeával beszélgettünk az Intelligent Marketing képzésünk elvégzése után.
Különleges munkahelyen, különleges munkakörben dolgozol. Mesélnél a szervezetről, a feladataidról, és az itt betöltött szerepedről?
Először is, köszönöm a felkérést az interjúra, megtiszteltetés egy ilyen felületen helyet kapni. Sokféle irányból szereztem szakmai tapasztalatot. A tanulmányaim után az NGO (non-government, azaz a civil szférában) területen kezdtem dolgozni, majd gyakornok voltam fél évig az Európai Parlament Kapcsolattartó Irodájában. Ezt követően az amszterdami egyetem kommunikáció szakán megszereztem a második mesterdiplomámat, majd jónevű PR ügynökségeknél is megfordultam itthon. Később, amikor 2019-ben, az előző EP-választások miatt bővült az Európai Parlament budapesti irodája, lehetőségem volt visszatérni, immár PR referensként erősíteni a csapatot, aminek nagyon örülök a mai napig.
Sok szempontból különleges ez a pozíció. Kivételesnek érzem, hogy uniós intézménynél, tagországban dolgozhatok, és közös uniós projektekben vehetek részt. Az idő nagy részében fizikailag Budapesten, egy 10 fős irodában dolgozom. Sokrétűek a feladataim: eljuttatjuk az Európai Parlament üzeneteit, értékeit az emberek felé, segítjük az EP-képviselők munkáját. Tájékoztató céllal középiskolákban, felsőoktatási intézményekben is gyakran megfordulunk, sokszor megyek előadni, ezeket a közösségeket menedzselem is. Influenszerekkel, social media ügynökségekkel, és esetenként rendezvényszervező ügynökségekkel is dolgozunk együtt, tehát annak ellenére, hogy a közszféráról van szó, lefedjük a marketing legtöbb szeletét. Örülök, hogy ennyire sokrétű és izgalmas a munkám.
Minek a hatására döntötted el, hogy tovább képeznéd magad, és elvégzed a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzését?
A motivációm kettős volt. Szakmailag fontosnak tartom, hogy legyen egy “reality check”, azaz egy naprakész tudásom arról, hogy hol tart a szakma, merre halad, mik a trendek, mik az irányok – ehhez a T-tudás tökéletes. Bár eltér egymástól a közszféra és a piaci marketing, azért sok az átfedés, sok minden szinkronban van, ezért is szükséges frissen tartanom a marketing ismereteimet.
A másik ok, ami miatt jelentkeztem a képzésre, személyes. Hiszek az élethosszig tartó tanulásban, szeretek új dolgokat tanulni – ez is egy szempont volt. Engem nemcsak érdekel a kommunikációs szakma, hanem teljességgel feltölt az új ismeretek megszerzése. Jólesik építkezni, új látókört, szemléletmódot és ezzel új motivációt kapni.
Hol hallottál a képzésről?
Korábban hallottam több kollégámtól, illetve egy másik, social media képzésen a hallgatóktól, hogy a KÜRT Akadémia képzései nagyon jók. Végül hirdetések útján jelentkeztem.
A képzésen érintett témák közül melyek voltak azok, amelyeknek a leginkább hasznát tudod venni a munkád során?
Említettem, hogy teljesen új szemléletmódot kaptam, élmény volt más szemüvegen keresztül nézni és hallgatni az előadásokat. Jól tudom hasznosítani ezt a fajta perspektívaváltást a munkámban, egységbe rendezte az eddigieket. Nagyon tetszett Szabó Béla előadása a márkaépítésről és a márkastratégiáról, hiszen az Európai Parlament is egy brand, megvan a párhuzam a hallottak és a mindennapi munkám között. Vekkel László fenntartható marketingről tartott előadását emelném még ki, ami épp attól volt számomra érdekes, hogy a másik oldalról fogta meg a témát. De említhetném Papp Gábor előadását az online forgalomterelésről, illetve a tartalommarketinges előadást is, mindkettő adott konkrét és jól használható tippeket a munkámhoz. Az AI ismeretek a személyes érdeklődésem miatt tetszettek nagyon.
A képzés vizsgával zárul. Mi volt a bemutatott projekted?
A közelgő európai parlamenti választásokkal kapcsolatos teljeskörű kampányunkat mutattam be és kötöttem össze a tartalommarketinggel. A beszámolómat azzal kezdtem, hogy miért és miben tér el a közszférában működtetett marketing a piaci marketingtől. Bemutattam az általunk végzett értékalapú kommunikáció főbb jellemzőit, a kommunikációs célokat, insight-okat. Fontos kommunikációs cél, hogy az emberek tudatában legyenek annak, hogy beleszólhatnak az európai demokráciába, és a szavazatukkal ők is dönthetnek arról, kik legyenek az európai parlamenti képviselőik. A tudatosság növelése mellett fontos cél továbbá, hogy minél többen menjenek el szavazni június 9-én, és éljenek a választójogukkal. Bemutattam a kommunikációs kampány elemeit, az eszközöket, melyeket használtunk: a weboldalainkat, videóinkat, a kampány call-to-action elemeit.
Beváltotta a képzés a hozzá fűzött reményeidet?
Igen, teljes mértékben. Nagyon jól van felépítve, többfajta modul, több, a saját szakmájában és területén kiváló előadó, és elsőkézből adják át azt az értékes tudást, ami tényleg azonnal hasznosítható a mindennapi munkában. Ennél aktuálisabb képet, élőbb tudást nem is kaphattam volna a szakma jelenlegi szegleteiről. Hiába jártam jó egyetemekre, a marketing annyira sokrétű, és annyira gyorsan változik, hogy muszáj időről időre részt venni képzéseken annak érdekében, hogy lépést tudjak tartani a fejlődéssel. Szuper érzés, hogy képben vagyok.
Kiknek ajánlanád a képzést?
Minden szakmabelinek, akinek fontos, hogy átfogó képe legyen a marketing teljes területéről. A hétköznapokban nehéz kitekinteni azokra a részterületekre, amelyeket egyébként nem követel meg a napi szintű munka. Ajánlom mindenkinek, akinek igénye van arra, hogy mind a globális, mind a lokális trendekkel tisztában legyen. Azoknak a legideálisabb a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése, akiknek többéves tapasztalata van, és már rendelkezik egy olyan tudással, amire könnyen lehet építeni.
Az újkori marketingszakemberek feladata komplex: egyszerre van szükségük az ügyfélközpontú marketingmegközelítés széles megértésére, folyamatosan változó marketing technology ismeretekre és mély tudásra egyes szakterületeken. Specialistából kell T-tudású szakemberré válniuk – ebben támogatja őket a KÜRT Akadémia Intelligent Marketing képzése
Hozzászólások